Punto Go - opornica nawiewu
Bladeruner
2007-07-28 12:17:51 UTC
Cześć,

zepsuła się mi opornica nawiewu w Punto Go. Wydaje mi się że można
spokojnie taką sobie samemu zrobić. Wie ktoś jakie wartości oporu
powinny być na prędkościach 1- 3 ( czwarta jest bez oporu )
Jaką moc powinny takie rezystory wytrzymać ??
Marcin Sroczyk
2007-07-28 12:36:16 UTC
Post by Bladeruner
[...]
Witam
Jestes pewien, ze opornik sie spalil? U mnie w doblo przepalil sie
bezpiecznik termiczny w tym oporniku, ale zakonczylo sie zakupem nowego
kompletu.

Marcin Sroczyk
http://www.medin.pl
14:35:16 up 1:00, 1 user, load average: 0.77, 0.77, 0.79
eXOr
2007-07-28 12:52:06 UTC
Post by Marcin Sroczyk
Cze¶æ,
zepsu³a siê mi opornica nawiewu w Punto Go. Wydaje mi siê ¿e mo¿na
spokojnie tak± sobie samemu zrobiæ. Wie kto¶ jakie warto¶ci oporu
powinny byæ na prêdko¶ciach 1- 3 ( czwarta jest bez oporu )
Jak± moc powinny takie rezystory wytrzymaæ ??
Witam
Jestes pewien, ze opornik sie spalil? U mnie w doblo przepalil sie
bezpiecznik termiczny w tym oporniku, ale zakonczylo sie zakupem nowego
kompletu.
a mogles kupic sam bezpiecznik za 2.50 .........

pzdr,e
http://liveboxtp.ath.cx
Marcin Sroczyk
2007-07-28 12:56:07 UTC
Post by eXOr
a mogles kupic sam bezpiecznik za 2.50 .........
Nie znalazlem czasu na jezdzenie po miescie, w tme nie mieli na ta
temperature, zreszta trzeba byloby go chyba przygrzac zgrzewarka. Stary
opornik lezy jako zapas i jak ten wysiadzie to bede sie bawil :)

Marcin Sroczyk
http://www.medin.pl
14:53:30 up 1:18, 1 user, load average: 0.48, 0.91, 0.87
ici
2007-07-29 20:47:21 UTC
[...]
Trudno powiedziæ jaka oporno¶æ, a nawety je¶li ...., to czym to zmierzysz to
s± pojedyñcze Ohmy?
Ja radzi³em sobie w sposób zastêpczy.
Wyj±³em opornicê, z³±czy³em spalon± spiralê palcami, poszuka³em podobnego w
¶rednicy drutu oporowego,
Miej wiêcej odmierzy³em d³ugo¶æ i pod³±czy³em do silnika. Na ucho do¶æ
dok³adnie okre¶lisz obroty
dmuchawy, czy s± porównywalnie ze starym oporem?
A i tak podczas zaciskania koñcówek oporu, troszkê siê przesun± warto¶ci
rezystancji.
Z reszt± to bez znaczenia, aby siê silnik krêci³ z podobn± prêdko¶ci±.
Problem jest znale¶æ podobny drut oporowy, ja kombinowa³em jeden ze spirali
od kuchenki mo¿na go
z³o¿yæ podwójnie, lub wielokrotnie, ale wtedy warto go skrêciæ, a drugi ze
starego opornika du¿ej mocy.
Zarówno spirala jak i opornik, powinny byæ nieprzegrzane (nowe), bo wtedy
drut pêka jak szk³o.

W sumie je¶li to kosztuje parê groszy, to szkoda zachodu z napraw±, chyb± ,
¿e nie mo¿na dostaæ
jak w moim przypadku, to siê trzeba grzebaæ, dobieraæ, odginaæ, zaginaæ -
nieprzyjemna robota i w sumie
na krótki okres, bo inne opory zaraz lec±. Jak pada jeden to zaraz i
pozosta³e, jak ¿arówki w reflektorach.
Ja na zapas wymieni³em 3 sztuki. Chodzi do dzi¶ - ok roku.
Powodzenia
ici
Bladeruner
2007-07-30 14:08:51 UTC
Post by Bladeruner
[...]
Trudno powiedzić jaka oporność, a nawety jeśli ...., to czym to zmierzysz to
są pojedyńcze Ohmy?
Ja radziłem sobie w sposób zastępczy.
Wyjąłem opornicę, złączyłem spaloną spiralę palcami, poszukałem podobnego w
średnicy drutu oporowego,
Miej więcej odmierzyłem długość i podłączyłem do silnika. Na ucho dość
dokładnie określisz obroty
dmuchawy, czy są porównywalnie ze starym oporem?
A i tak podczas zaciskania końcówek oporu, troszkę się przesuną wartości
rezystancji.
Z resztą to bez znaczenia, aby się silnik kręcił z podobną prędkością.
Problem jest znaleść podobny drut oporowy, ja kombinowałem jeden ze spirali
od kuchenki można go
złożyć podwójnie, lub wielokrotnie, ale wtedy warto go skręcić, a drugi ze
starego opornika dużej mocy.
Zarówno spirala jak i opornik, powinny być nieprzegrzane (nowe), bo wtedy
drut pęka jak szkło.
W sumie jeśli to kosztuje parę groszy, to szkoda zachodu z naprawą, chybą ,
że nie można dostać
jak w moim przypadku, to się trzeba grzebać, dobierać, odginać, zaginać -
nieprzyjemna robota i w sumie
na krótki okres, bo inne opory zaraz lecą. Jak pada jeden to zaraz i
pozostałe, jak żarówki w reflektorach.
Ja na zapas wymieniłem 3 sztuki. Chodzi do dziś - ok roku.
Powodzenia
ici
Pytałem a ASO nowa kosztuje ponad 100 zł + jakieś 50 zł montaż, poza tym
są dwa rodzaje ( bez wyjęcia nie wiadomo jaki) a i tak nie mają żadnego
... Można się pociąć...