UNO - sprzęgło
shadow
2007-09-01 15:04:03 UTC

Jakiś czas temu coś zaczęło mi mocno wyć. Wydaje mi się, że coś bardzo
złego porobiło się z łożyskiem wyciskowym. Efekt dźwiękowy się nasila,
kiedy naciskam pedał sprzęgła. Za to jak (stojąc na luzie) "podeprę" sam
pedał butem - wycie znika.

Spotkał się ktoś z podobnym objawem?

I jeszcze dwa pytanka na deser :-)

- po jakim przebiegu wymienialiście tarczę sprzęgła w swoich autach?

- jakie (producent) tarcze polecacie?

Moje autko to Uno Fire 1.0 2002
Z góry dzięki za (p)odpowiedzi.
Pozdrawiam, Konrad
ici
2007-09-01 16:13:26 UTC
Post by shadow
Witam,
Jaki¶ czas temu co¶ zaczê³o mi mocno wyæ. Wydaje mi siê, ¿e co¶ bardzo
z³ego porobi³o siê z ³o¿yskiem wyciskowym. Efekt dŒwiêkowy siê nasila,
kiedy naciskam peda³ sprzêg³a. Za to jak (stoj±c na luzie) "podeprê" sam
peda³ butem - wycie znika.
Wygl±da na ma³y luz na pedale sprzêg³a i walniête ³o¿ysko sprzêg³owe.

Szykuje siê sporo roboty z rozbieraniem. Zastanów siê nad jednoczesn±
wymian±
tak¿e tarczy i docisku. Jedna robocizna i ca³e sprzêg³o jak nowe.
Z reszt± je¿eli ³o¿ysko "przepi³owa³o" blaszki docisku to i tak docisk do
wymiany.
Pozostaje jedynie tarcza,
ale chyba nie ma co oszczêdzaæ jak chcesz spokojnie dalej pojeŒdziæ?
Sprawa siê rozwi±¿e jak rozbierzesz sprzêg³o.
ici
shadow
2007-09-01 16:42:55 UTC
Wygląda na mały luz na pedale sprzęgła i walnięte łożysko sprzęgłowe.
Czyli zgodnie z moimi podejrzeniami :-(
Szykuje się sporo roboty z rozbieraniem. Zastanów się nad jednoczesną
wymianą także tarczy i docisku.
Jeżeli będę to robił, to wymienię od razu wszystko. Raz, że będzie
bezpieczniej. Dwa, że szkoda pracy i czasu na ponowne rozbieranie.
Sprawa się rozwiąże jak rozbierzesz sprzęgło.
Właśnie. I tutaj mam pewien problem. Da się to zrobić we własnym
zakresie? Sprzęgło w maluchu to ja wymieniałem, ale tutaj chyba trzeba
zdjąć koła i rozpiąć półosie. Mam sam kanał, niestety podnośnika niet.

I jak tak sobie czytam w mądrej książce ("FIAT UNO", wyd. WKŁ), to
trzeba zdjąć rozruszniki i w ogóle pół autka rozebrać...
Pozdrawiam, Konrad
shadow
2007-09-01 16:47:39 UTC

Sam się poprawię :-)
Post by shadow
I jak tak sobie czytam w mądrej książce ("FIAT UNO", wyd. WKŁ), to
trzeba zdjąć rozruszniki i w ogóle pół autka rozebrać...
^^^^^^^^^^^
JEDEN rozrusznik ;-)))
Pozdrawiam, Konrad
Czarek Daniluk
2007-09-02 18:58:49 UTC
Wygląda na mały luz na pedale sprzęgła i walnięte łożysko sprzęgłowe.
?? a skąd ta teoria ??
W łunochodzie tak jak i w większości fiatów po 126 sprzęgło jest
bezluzowe - czyli nie ma luzu na pedale sprzęgła i takowego się nie
reguluje.
Ustawia się tylko aby pedał sprzęgła był tak samo na wysokość z pedałem
hamulca.

Pozdro !!
shadow
2007-09-02 19:05:06 UTC
Post by Czarek Daniluk
[...]
To co? Rozbierać to sprzęgło, czy masz może inny pomysł co może taki
dźwięk wydawać?
Pozdrawiam, Konrad
c***@cdaniluk.com
2007-09-03 09:00:44 UTC
Post by shadow
Witam,
Post by Czarek Daniluk
[...]
Jasne że rozbierać. Tak czy inaczej jak się rozleci to może narobić
więcej bigosu.

Pozdro !!
Wujek Dobra Rada z kraju Rad
2007-09-01 17:25:48 UTC
- po jakim przebiegu wymieniali¶cie tarczê sprzêg³a w swoich autach?
95000 km
Marcin M
2007-09-01 19:59:36 UTC
sprzêg³o w Fiatach jest liczone na 100 tys.

wyjac rozrusznik? nie trzeba wystarczy odkrecic od skrzyni i niech dynda
najlepszy hardcore to odkrecenie pó³osi z piasty ko³a i wyjecie pólosi.

Jak sie postarasz to 45 minut i skrzynia le¿y na stole
shadow
2007-09-02 16:07:35 UTC
Jak sie postarasz to 45 minut i skrzynia leży na stole
Ale to chyba mając podnośnik, lub będąc człowiekiem-gumą :-)
Pozdrawiam, Konrad
2007-09-02 21:44:39 UTC
Na podno¶niku robi sie 30 minut ( wyjecie)

Przesada -z tym cz³owiekiem guma - miejsca tyle co w ko¶ciele
powinni montowaæ w uno silniczek typu 2.0 bo miejsca sporo

5 cegie³ pod miskê i wyci±gasz na betonie
do samego wytargania zawo³aj s±siada
pro¶ciej ni¿ w Uno to juz nie ma
Post by shadow
Witam,
Post by Marcin M
Jak sie postarasz to 45 minut i skrzynia le¿y na stole
Ale to chyba maj±c podno¶nik, lub bêd±c cz³owiekiem-gum± :-)
Pozdrawiam, Konrad
shadow
2007-09-03 16:40:46 UTC
5 cegieł pod miskę i wyciągasz na betonie
do samego wytargania zawołaj sąsiada
Fajnie. A pomożesz w dobrze części? Kupić Valeo czy coś innego?
prościej niż w Uno to juz nie ma
A maluch? :-)
Pozdrawiam, Konrad
2007-09-03 17:19:49 UTC
Pewnie
orygina³ to valeo

sach i LUK to dobry odpowiednik
Post by shadow
Witam,
Post by m
5 cegie³ pod miskê i wyci±gasz na betonie
do samego wytargania zawo³aj s±siada
Fajnie. A pomo¿esz w dobrze czê¶ci? Kupiæ Valeo czy co¶ innego?
Post by m
pro¶ciej ni¿ w Uno to juz nie ma
A maluch? :-)
Pozdrawiam, Konrad
Danny
2007-09-03 17:54:53 UTC
Post by m
Pewnie
oryginał to valeo
sach i LUK to dobry odpowiednik
lepiej valeo albo Sachs - widziałem sprzęgło Valeo robione dla Sachsa:

Podobno można trafić i Sachsa w pudełku Luk :)
Daniel
Brava 80 SX P.M.S./BBM Klub Edition
Cobra 19DX IV + Sirtel Gamma
shadow
2007-09-03 20:14:39 UTC
Post by Danny
http://img248.imageshack.us/img248/2995/43797411hw7.jpg
http://img206.imageshack.us/img206/5231/27140140xv9.jpg
Podobno można trafić i Sachsa w pudełku Luk :)
Znaczy pudełko i produkt to dwie różne rzeczy :-)

I jeszcze jedno, żeby się upewnić. Samochodzik to Uno Fire 1.0 2002.
Dobrze kombinuję, że potrzebne mi sprzęgło 801086 (wg numeracji Valeo)?
Pozdrawiam, Konrad
Konrad Bechler
2007-09-30 16:57:05 UTC
Post by shadow
[...]
Uszkodzone okazało się faktycznie łożysko. Nawet kręcenie nim w rękach
nie należało do przyjemnych. Co ciekawe, nawet zbyt mocno mi docisku nie
poharatało. Ale za jednym zamachem wymieniłem całe sprzęgło.

I jeszcze jedno. Do Uno 1.0 fire 2002 _nie_ pasuje Valeo o numerze
801422. Niestety, nie wiem, jakie pasuje, bo w jak pojechałem to
wymienić, to mieli już tylko LUKa :-)
--
Konrad Bechler
konrad (at) konsol (dot) eu