[cc700] ciezki start rano
Stoout
2007-09-04 22:00:07 UTC
Mój fiacik rodem z 1997r. (120kkm) ma coraz wiekszy problem z uruchomieniem
rano. Póki bylo cieplo/sucho wszystko bylo ok. Wyglada na to ze jeden z
cylindów nie odpala. Po parunastu sekundach utrzymywania go na lekko
wyzszych obrotach wraca do normy. Czy to wina coraz nizszych temperatur lub
wiekszej wilgotnosci? W ciagu dnia zapalany silnik juz reaguje dobrze, chyba
ze spadnie deszcz i wzrosnie wilgotnosc powietrza.
Co z tym zrobic? Auto w sumie kupilem 2 miesiace temu, kable WN maja jeszcze
oryginalny kolor, wiec wydaje mi sie ze sa w miare nowe. Co moge jeszcze
sprawdzic lub wymienic zeby bylo OK?
--
Stoout
CC 700 '97
Uniden 520 + Hustler
Jacek
2007-09-05 03:00:42 UTC
Zmniejsz odstep elektrod na swiecach. Jak masz 0,9 to do 0,7 jak masz 0,8 to
do 0,65 - 0,6. Bedzie palil jak lala.
Jacek
c***@cdaniluk.com
2007-09-05 06:17:22 UTC
Post by Stoout
Witam
[...]
Wymień swiece i przewody :)
Jak będzie dalej tak samo może to znaczyć tylko jedno że na tym
cylindrze na którym nie pali już jest kiepska kompresja i zarzuca
świecę - jak trochę pochodzi na 1 garnku i złapie ciut temperatury to
zaczyna przepalać i wtedy już chodzi :)

Pozdro !!
Stoout
2007-09-25 21:32:30 UTC
U?ytkownik <***@cdaniluk.com> napisa? w wiadomo?ci news:***@22g2000hsm.googlegroups.com...
[...]
Wymieniłem świece i przewody. Poprawiła sie znacznie kultura pracy silnika,
ale start rano dalej ciężki.
W warsztacie zażyczyli sobie 350 zł i 3 dni pracy :( A miało byc tak
pieknie. Wole tą kase wydać na nowy olej, płyn, klucz dynamometryczny i
chyba sam sie za to wezme.
--
Stoout
CC 700 '97
Uniden 520 + Hustler
Pawel
2007-09-05 09:07:45 UTC
Ja także miałem taki problem. Wymieniłem świece, kable a nawet cewkę
zapłonowa i nic. Okazało się, że uszczelka była zgnita i dostawała się
wilgoć do jednego gara. Po wymianie uszczelki problem całkowicie
zniknął. Dodam że mam CC'700 z 93 + LPG
c***@cdaniluk.com
2007-09-05 11:54:14 UTC
Post by Pawel
[...]
Zgadza się - możet być uszczelka pod głowicą na 1 saganku padnięta.

2007-09-05 18:15:02 UTC
Najpierw wymieñ uszczelkê pod kolektorem ss±cym - serduszko - ca³e 3 z³
Jak nie pomo¿e to szykuj sie uszczelkê po g³owic±.
kontroluj poziom p³ynu ch³odniczego
Ja tak¿e mia³em taki problem. Wymieni³em ¶wiece, kable a nawet cewkê
zap³onowa i nic. Okaza³o siê, ¿e uszczelka by³a zgnita i dostawa³a siê
wilgoæ do jednego gara. Po wymianie uszczelki problem ca³kowicie
znikn±³. Dodam ¿e mam CC'700 z 93 + LPG
Zgadza siê - mo¿et byæ uszczelka pod g³owic± na 1 saganku padniêta.

Pozdro !!
Stoout
2007-09-05 20:43:23 UTC
Najpierw wymień uszczelkę pod kolektorem ssącym - serduszko - całe 3 zł
Jak nie pomoże to szykuj sie uszczelkę po głowicą.
kontroluj poziom płynu chłodniczego
płynu ubywa :(

Stoout
Peter von Beerpuszken
2007-09-06 06:42:37 UTC
Post by Stoout
Najpierw wymień uszczelkę pod kolektorem ssącym - serduszko - całe 3 zł
Jak nie pomoże to szykuj sie uszczelkę po głowicą.
kontroluj poziom płynu chłodniczego
płynu ubywa :(
Mialem dokladnie to samo, padnieta uszczelka pod glowica.

Peter von Beerpuszken
Stoout
2007-09-06 17:23:31 UTC
Post by Stoout
[...]
czy wymiana uszczelki pod głowicą jest kłopotliwa?
dysponuje garażem, zestawem narzędzi i dwiema sprytnymi głowami do pomocy.
czy trzeba wyciagac silnik?
--
Stoout
CC 700 '97
Uniden 520 + Hustler
Czarek Daniluk
2007-09-06 19:11:56 UTC
Post by Stoout
Post by Stoout
[...]
Niestety CC700 jest trochę upierdliwe w naprawach.
Do tego najlepiej wyciągnąć go na stół.

Walczyłem kiedyś z Bisem (ten sam silnik) próbując go uszczelnić ;)
pomimo wymiany wszystkich uszczelek jak znaczył teren tak dalej znaczył :)

Reasumując ja bym go wyjął żeby dobrze go obejrzeć, fachowiec co robił
to x razy napewno nie będzie go wyciągał :)

Pozdro !!
Peter von Beerpuszken
2007-09-07 06:21:20 UTC
Post by Stoout
czy wymiana uszczelki pod głowicą jest kłopotliwa?
dysponuje garażem, zestawem narzędzi i dwiema sprytnymi głowami do pomocy.
czy trzeba wyciagac silnik?
Mozna i bez wyciagania, z kanalu da sie bez wiekszych problemow
glowice zdemontowac, ale bez klucza dynamometrycznego raczej bym do
tego nie podchodzil. Poza tym prawdopodobnie bedziesz i tak musial
planowac glowice, wiec wizyta w warsztacie bedzie nieunikniona.

Peter von Beerpuszken
xymax
2007-09-07 09:24:23 UTC
U¿ytkownik "Peter von Beerpuszken" napisa³ w wiadomo¶ci On 6 Wrz, 19:23,
czy wymiana uszczelki pod g³owic± jest k³opotliwa?
dysponuje gara¿em, zestawem narzêdzi i dwiema sprytnymi g³owami do pomocy.
[...]

Nie straszcie warsztatem. Napisa³ dwie sprytne g³owy.

Tak naprawdê bez kana³u wymienisz uszczelkê.
Podnosisz na lewarku podstawiasz co¶ pod próg, tak ¿eby nie spad³. Odkrêcasz
ko³o, spuszczasz olej i p³yn ch³odniczy. Odkrêcasz portki, pokrywê zaworów i
klawiaturê. I teraz Twoim oczom ukarz± siê nakrêtki od g³owicy. Odkrêcasz je
i wyci±gasz g³owicê w stronê b³otnika.

Wa¿ne: SprawdŒ dok³adnie szczelno¶æ g³owicy i zrób planowanie. Ja po
wymianie g³owicy mia³em ten sam objaw mimo i¿ by³o robione sprawdzenie
szczelno¶ci ale po dok³adniejszym przyjrzeniu siê g³owicy okaza³o siê ¿e
by³a pêkniêta pomiêdzy komorami zaworów.

MS
Stoout
2007-09-07 19:51:20 UTC
Post by Peter von Beerpuszken
[...]
Nie straszcie warsztatem. Napisał dwie sprytne głowy.
Tak naprawdę bez kanału wymienisz uszczelkę.
Podnosisz na lewarku podstawiasz coś pod próg, tak żeby nie spadł.
Odkręcasz
Post by Peter von Beerpuszken
koło, spuszczasz olej i płyn chłodniczy. Odkręcasz portki, pokrywę zaworów
Post by Peter von Beerpuszken
klawiaturę. I teraz Twoim oczom ukarzą się nakrętki od głowicy. Odkręcasz
je
Post by Peter von Beerpuszken
i wyciągasz głowicę w stronę błotnika.
Ważne: Sprawdź dokładnie szczelność głowicy i zrób planowanie. Ja po
wymianie głowicy miałem ten sam objaw mimo iż było robione sprawdzenie
szczelności ale po dokładniejszym przyjrzeniu się głowicy okazało się że
była pęknięta pomiędzy komorami zaworów.
dzieki wielkie za informacje. Teraz wiem do czego sie przygotowac
--
Stoout
CC 700 '97