Normalne zużycie oleju [Fiat Brava]
Johnson
2008-06-05 14:15:35 UTC
czy ktoś wie jakie zużycie ("branie") oleju silnikowego jest normalne (w
normie) przy Fiacie Brava 1.2 16V z roku 2000.
Czy jak silnik weźmie 2,5 l na przejechanych 13000 km to mam się martwić
czy nie?
Mechanik twierdzi że w normie to jest 2 l na 1000 km, ale to wydaje mi
się absurdalne.
--
@2008 Johnson
"Jest coraz gorzej..."
Danny
2008-06-05 14:54:02 UTC
Post by Johnson
Witam,
[...]
0,5 na 1000km to może być OK - trochę bym się jednak martwił - bo 2,5 litra
to prawie tyle co wchodzi do tego silnika - w sumie można zaoszczędzić na
koszcie wymiany - tylko dolewając :) jaki olej lejesz?
Daniel
Brava 80 SX P.M.S./BBM Klub Edition
President Wilson + Sirtel Gamma
Johnson
2008-06-05 16:04:07 UTC
Post by Danny
0,5 na 1000km to może być OK - trochę bym się jednak martwił - bo 2,5 litra
to prawie tyle co wchodzi do tego silnika - w sumie można zaoszczędzić na
koszcie wymiany - tylko dolewając :) jaki olej lejesz?
0,5 l na 1000 km, to dawałoby na 13000 km - 6,5 l a nie 2,5 - to nie
byłoby źle :)

Mobil 15W 40 leje.
--
@2008 Johnson
"Jest coraz gorzej..."
Danny
2008-06-05 18:02:31 UTC
Post by Johnson
0,5 l na 1000 km, to dawałoby na 13000 km - 6,5 l a nie 2,5 - to nie
byłoby źle :)
Mobil 15W 40 leje.
moja bierze 0,5 l/10tys - półsyntetyk
mateusx6
2008-06-06 07:06:17 UTC
punto 2, 2000r, 1.2 8v - wymiana oleju co 15tys km ~ dolewka 0.5L - Mobil
10W40
ici
2008-06-08 22:02:19 UTC
Post by Johnson
Witam,
czy kto¶ wie jakie zu¿ycie ("branie") oleju silnikowego jest normalne (w
normie) przy Fiacie Brava 1.2 16V z roku 2000.
Czy jak silnik weŒmie 2,5 l na przejechanych 13000 km to mam siê martwiæ
czy nie?
Mechanik twierdzi ¿e w normie to jest 2 l na 1000 km, ale to wydaje mi siê
absurdalne.
Ja mam wprawdzie Mareê 1,6/16V, ale silniki w miarê chyba podobne.
Na 13 tys. km uby³o mi 1/3 zakresu min-max na miarce, to nieca³y litr.
Ponoæ olej wymienia siê co 15 tys.? Wiêc zamiast dolewaæ wymieni³em
na nowy olej i filtry (oleju, powietrza, kabinowy).