licznik w UNO 899 od UNO FIRE 1.0
alibabaja
2007-04-05 20:31:41 UTC
witam
za³o¿y³em do swojego uno 0.9 z 2000r licznik od uno fire 1.0
tzn tak przypuszczam, ¿e to licznik od uno fire, bo znajomy ma w uno fire
taki sam jak
ten mój nowo za³o¿ony (dok³adnie nie wiem, bo kupi³em na szrocie)
ale do rzeczy:
mój stary licznik nie mia³ wskaŒnika temperatury cieczy i nie mia³ dziennego
wskaŒnika kilometrów
(tego, co mo¿na zerowaæ kiedy siê chce)
po za³o¿eniu licznika fire, który ma dzienny wskaŒnik km i wskaŒnik
temperatury cieczy
wszystko dzia³a prawid³owo i bez ¿adnych zak³óceñ, lecz nie wskazuje
temperatury
(dla zainteresowanych, samo prze³o¿enie to kwestia 5 minut, wszystko jest na
kostkach
a sam licznik trzyma siê na dwóch ¶róbkach typu "imbus", linka od
prêdko¶ciomierza jest wciskana
i z ni± te¿ nie ma problemu)
wracaj±c do tematu, czy to ¿e nie pokazuje mi temperatury cieczy znaczy, ¿e
ten wskaŒnik w liczniku
który kupi³em jest uszkodzony, czy po prostu silnik 0.9 nie ma takiego
czujnika, czy te¿ odpowiedniego wyprowadzenia itp
i moje pytanie brzmi:
je¿eli to kwestia braku czujnika lub odpowiedniego po³±czenia, to jak to
zrobiæ, ¿eby wskazywa³
temperaturê prawid³owo
czy taki czujnik jest drogi, gdzie go trzeba zamontowaæ, i jak po³±czyæ z
licznikiem
mo¿e kto¶ wie, mo¿e kto¶ ma jaki¶ schemat lub cokolwiek, co pomo¿e w tej
sprawie?
s³ysza³em, ¿e silniki 0.9 (to te same co w seicento) nie mia³y nigdy
czujnika temperatury cieczy
tzn na pewno maj± jaki¶, bo kontrolka od przegrzania jest, ale chodzi o
dok³adne wskazanie temperatury
na liczniku w stopniach celcjusza
PROSZÊ o POMOC
PS: przy okazji drugie pytanie:
nosze siê z zamiarem za³o¿enia licznika od wersji UNO SX, który ma dodatkowo
jeszcze obrotomierz...
czy to te¿ du¿y problem, ¿eby taki licznik dzia³a³, tzn wskazywa³ obroty
silnika - prawid³owo??
pozdrawiam
ATZ Rzeszow
2007-04-06 07:01:29 UTC
założyłem do swojego uno 0.9 z 2000r licznik od uno fire 1.0
po założeniu licznika fire, który ma dzienny wskaźnik km i wskaźnik
temperatury cieczy
wszystko działa prawidłowo i bez żadnych zakłóceń, lecz nie wskazuje
temperatury
musisz jeszcze wymienic czujnik temperatury bimetaliczny na termistorowy.
Cena ok 20 pln.
http://www.allegro.pl/item181573602_czujnik_temperatury_fiat_cinquecento_700.html
Dodatkowo moze sie przydac kilka miedzianych podkladek, bo nowy czujnik moze
okazac sie dluzszy.
nosze się z zamiarem założenia licznika od wersji UNO SX, który ma
dodatkowo jeszcze obrotomierz...
czy to też duży problem, żeby taki licznik działał, tzn wskazywał obroty
silnika - prawidłowo??
poczytaj, uda Ci sie :)
www.autokacik.pl
http://team.fiatuno.pl/index.php?id=wyswietl&go=manuale
http://www.fiatuno.pl/fiatuno,1,42.html
http://www.centomania.pl/artykuly/index.php3?artykul=obr&aid=58&temat=manuale
Z.
alibabaja
2007-04-06 13:10:16 UTC
Post by ATZ Rzeszow
[...]
dziekujê za szybk± odpowiedŒ
a mam jeszcze pytanie, czy wymiana czujnika rozwi±¿e ju¿ problem na 100% czy
jeszcze dodatkowo jakie¶ po³±czenia w liczniku trzeba zmieniaæ??
Post by ATZ Rzeszow
[...]

ostatnio
znalaz³em kilka fiatów uno z licznikiem od sieny :)
te¿ da radê takie co¶ po³±czyæ do silnika 0.9??
ATZ_Rzeszow
2007-04-06 13:32:54 UTC
dziekuję za szybką odpowiedź
a mam jeszcze pytanie, czy wymiana czujnika rozwiąże już problem na
100% czy jeszcze dodatkowo jakieś połączenia w liczniku trzeba zmieniać??

wystarczy wymiana czujnika.
ostatnio
znalazłem kilka fiatów uno z licznikiem od sieny :)
też da radę takie coś połączyć do silnika 0.9??
czytaj co do Ciebie pisze :) na team.fiatuno.pl masz stosowne manuale
pozdr Z.
alibabaja
2007-04-06 14:44:36 UTC
Post by ATZ_Rzeszow
czytaj co do Ciebie pisze :) na team.fiatuno.pl masz stosowne manuale
pozdr Z.
ju¿ znalaz³em
i biorê siê do roboty :)
pozdrawiam i Weso³ych Šwi±t