Punto
Wojtek
2007-08-20 11:32:22 UTC

Zastanawiam siê nad kupnem punto z 2004 z przebiegiem ok 130000.
Czy w takim samochodzie bêdê musia³ sporo wymieniaæ czê¶ci? np.
amortyzatory, ....

Wojtek
Tomek
2007-08-20 11:51:45 UTC
Post by Wojtek
Zastanawiam siê nad kupnem punto z 2004 z przebiegiem ok 130000.
Czy w takim samochodzie bêdê musia³ sporo wymieniaæ czê¶ci? np.
wrozki nie ma, jest na urlopie. Jak wlasciciel o niego dbal, zrobisz nim
drugie tyle prawie bez nakladow finansowych. Jak jezdzil nim dziadek do
kosciola w niedziele a wnuczek przez tydzien docieral - miesiac bez wydatkow
bedzie swietem. Trzeba sie liczyc z tym, ze nowe auto to nie jest i cos sie
moze zepsuc. Na pocieszenie dodam, ze czesci dosc tanie i dostepne.
Tomek
KDK
2007-08-20 11:57:41 UTC
Post by Tomek
Post by Wojtek
[...]
Post by Tomek
bedzie swietem.
130 000 to ten ko¶ció³ musia³ byæ strasznie daleko. Moje Punto z 2003 r. ma
30.000 i jezdze codziennie, tyle ze po miescie.
http://www.toya.net.pl/~kaniadk/
eXOr

http://liveboxtp.ath.cx
Kyniu
2007-08-26 15:19:47 UTC
130 000 to ten kościół musiał być strasznie daleko. Moje Punto z 2003 r. ma
30.000 i jezdze codziennie, tyle ze po miescie.
Zalezy jakie miasto. Ja przez 5 lat zrobilem moim 113 kkm. IMHO 4 lata i 30
kkm przebiegu to taniej by wyszlo jezdzic taxi niz kupowac auto.

Kyniu
Kyniu
2007-08-26 15:29:57 UTC
Zastanawiam się nad kupnem punto z 2004 z przebiegiem ok 130000.
Czy w takim samochodzie będę musiał sporo wymieniać części? np.
amortyzatory, ....
Wykresl z tej listy co zrobil poprzedni wlasciciel i zobacz co zostanie:
- rozrzad (powinien byc wymieniony przy 120 kkm).
- wydech (moj zaliczyl jedno spawanie, po raz drugi juz nie warto bylo
spawac - ale tez wydatek niewielki - bodajze za zamiennik dalem 160 PLN).
- sprzeglo (moze jeszcze na nim dobijesz do 150 kkm a moze byc juz trup).
- amorki (to juz na dwoje babka wrozyla, musialbys jechac na pomiar. Robiac
amorki z tylu zalecam zmienic tez sprezyny. Gdybym mojego nie sprzedal
planowalem zmiane przed ta zima. Komplet amorkow - 4 sztuki - to wydatek do
1 kPLN za dobrej klasy sprzet).
- tarcze i bebny (po raz drugi - pierwsza wymiana byla zapewne kolo 60 - 70
kkm. Ale w Punto to nie sa drogie czesci - jest cala masa produktow roznych
dostawcow - ja kupowalem firmy ABS i bylem bardzo zadowolony).
- miska olejowa (moja zjadla rdza przy korku).

Ale jak wspomnieli koledzy Punto to tanie auto - jesli blachy i silnik sa
zdrowe to brac. Zobacz czy sie nie poci przy uszczelce silnika, popatrz na
kolor oleju, wjedz na kanal i sprawdz miske czy nie rdzewieje, wydech czy
nie poprzepalany, obudowe alternatora czy nie peka, zbiornik plaiwa czy nie
klejony. Jesli sam sie nii znasz to wez jakiegos speca co oceni spoiny
blach i lakier - bedzie wiadomo czy nie bylo wiekszych prac blacharskich.

Kyniu