Grande Punto
Marek
2007-08-09 14:28:03 UTC
Właśnie jestem na etapie przesiadki z mojego
SC 900 na nowy samochód. Mój wybór
padł na nowe Grande Punto 1.4 (5 drzwiowy)
w pełnej wersji oprócz klimatyzacji. Kiedy już
euforia po jeździe próbnej minęła (w końcu
przjeście z takiego wozidełka na znacznie
większy i o klasę lepszy zawsze robi wrażenie)
przychodzi czas na chłodną kalkulację.
Moze ktos z szanownych grupowiczów
wspomoże radą lub swoimi doświadczeniami
na co zwracac uwagę w tym samochodzie
jak kształtują się koszty eksploatacji
a co najwazniejsze jakie ma on faktyczne zużycie
paliwa. Wasze rady i uwagi będą bardzo
pomocne w podjęciu ostatecznej decyzji
i dokonaniu zakupu jakby nie patrzeć
jednak bardzo drogiego.

Pozdrawiam
Marek
Jacek
2007-08-09 16:57:09 UTC
Ja bym wybra³ koniecznie - KONIECZNIE z klim± i z ABS, bajery i wodotryski
bym odpu¶ci³.

Jacek
PS
Trochê mnie rozbawi³ cennik Fiata z czujnikiem parkowania za 1300 z³ (mnie
kosztowa³o zamontowanie 180 z³), czy z podgrzewanymi siedzeniami za 1000 z³
(ja wprawdzie nie mam, ale s±siad ma i u¿ywa³ tylko parê razy g³ównie z
ciekawo¶ci), czy te¿ jakie¶ tam spojlerki po kilkaset z³. Nie rób z auta
choinki.
mateusx6
2007-08-10 06:26:56 UTC
popieram i polecam forum do poczytania http://fiatpunto.com.pl/forum8.html
JanuSz
2007-08-12 17:29:53 UTC
Post by mateusx6
Ja bym wybrał koniecznie - KONIECZNIE z klimą
OCZYWIŚCIE
Post by mateusx6
i z ABS,
jest w standardzie

bajery i wodotryski
Post by mateusx6
bym odpuścił.
Zależy co. Ale nie kosztem klimatyzacji.
Post by mateusx6
popieram i polecam forum do poczytania http://fiatpunto.com.pl/forum8.html
Też popieram. Dostałem do poprzedniej wersji punto (multijet) klimę za
1000 zł. To najlepiej wydane 1000 zł przeze mnie na motoryzację.
DraX
2007-08-19 14:06:17 UTC
Post by Jacek
bajery i wodotryski
Post by Jacek
bym odpu¶ci³.
Zale¿y co. Ale nie kosztem klimatyzacji.
klimatyzacja jest ok, czêsto uzywam.. jak sie nie ma to sie nie wie co sie
traci.. w upaly po 30C jazda wkorku to przyjemnosc :)
Kyniu
2007-08-26 15:52:34 UTC
Post by Marek
[...]
Ja sie przesiadlem na GP z Punto II i powiem ze odczucie zmiany jest
znaczace - jakbym sie przesiadl do auta o klase wiekszego. Plusem jest na
pewno lepsze wykonanie wnetrza, lepszej jakosci plastiki, chociaz i tu
mozna by sie przyczepic wykonania ale to sam pewnie zauwazysz. Minusy to
kiepskie trzymanie boczne foteli - tu zdecydowanie Fiat sie nie popisal i
fotele sa plytkie. Druga wada to konsola srodkowa zywcem skopiowana z Golfa
- jest tak mocno wypchnieta do srodka ze do uchwytow nie da sie wstawic ani
kubka z piciem ani butelki. Mozna bylo zostawic tak jak w Punto II prawie
pionowa konsole i byloby dobrze - a tak szkoda miejsca. To grzechy glowne.
Pomniejsze to mala liczba schowkow (przyzwyczajony bylem do trzech wnek w
desce w Punto II - po lewej obok licznikow, na srodku i przed pasazerem),
sladowe wrecz kieszenie w drzwiach bocznych, bagaznik sterowany tylko
elektrycznie (przydalaby sie awaryjnie tradycyjna linka), brak zamykania
wlewu paliwa (trzeba zainwestowac w zamykany korek - to raz, bujac sie z
drugim kluczykiem - to juz wiekszy bol). Ale po 2kkm powiem ze jestem
zadowolony z decyzji, autko prowadzi sie bardzo dobrze, wspomaganie jest
rewelacyjne (w poprzednim jezdzilem z wlaczonym City - tu wylaczylem),
sterowanie bagaznika z pilota i skladany kluczyk sa rewelacyjne, bagaznik
pojemny, autko przestronne. A spalanie o ktore pytasz wedlug komputera to
6.2 l/100 km (wez poprawke ze auto sie jeszcze dociera i prawie caly czas
jezdze z klima).

Kyniu
Marek
2007-09-03 19:47:06 UTC
Dziękuje za wszelkie rady i podpowiedzi.
Właśnie nabyłem Grande Punto 1,4 z mocniejszym silnikiem
Od tygodnia jeżdże więc jedyne co póki co mogę
powiedzieć, że jeździ mi się doskonale.
Oczywiście nie brałem zbędnych wodotrysków.
Jedyne póki co zauważyłem albo być moze to moje
takie odczucie że pedał gazu dość dziwnie reaguje.
Nie działa płynnie, na początku gdy naciskam auto przyspiesza
potem jakby była "dziura" nic się nei dzieje a po chwili znów dostaje mocy.
No i jeszcze jedno pytanie na jakich obrotach kręcicie silnik?
Ja zmieniam biegi przy 4,5-5 tyś obrotów.
A co do zużycia paliwa jak na razie "pije" znacznie więcej
niż deklaruje producent ale to może ze względu na styl jazdy.
Swoją drogą jeśli chodzi o otwieranie bagażnika brakuje mi jednak zamka
tu mogli zostawić stary dobry sposób otwieranie na zamek.
Pozdrawiam
Marek
STranger
2007-09-03 20:56:36 UTC
Post by Marek
takie odczucie że pedał gazu dość dziwnie reaguje.
Nie działa płynnie, na początku gdy naciskam auto przyspiesza
potem jakby była "dziura" nic się nei dzieje a po chwili znów dostaje mocy.
Ciekawe... Czy tak samo jest gdy najpierw redukujesz bieg na niższy i
dopiero wtedy dodajesz gazu, czy tylko gdy próbujesz przyśpieszac już z
niskich obrotów?
Post by Marek
No i jeszcze jedno pytanie na jakich obrotach kręcicie silnik?
Ja zmieniam biegi przy 4,5-5 tyś obrotów.
Jeżeli chcesz mieć niskie spalanie to zmieniaj przy 2200-3000 obrotów.
Nie mam Punto Grande, ale w Punto 2 zmieniam biegi wczesnie, no chyba że
zależy mi na dynamiczniejszej jeździe - wtedy przy ok 3500-4000 RPM
Post by Marek
A co do zużycia paliwa jak na razie "pije" znacznie więcej
niż deklaruje producent ale to może ze względu na styl jazdy.
Z pewnością. Jak sam zauważyłeś, częste wysokie obroty to maksymalne
spalanie :)

btw: wygodnie jest z tyłu pasażerom?
Jaki bagażnik i jakie możliwości składania tylnych siedzeń?

STranger
Marek
2007-09-04 16:48:44 UTC
Post by Marek
[...]
Jeśli chodzi o pedał gazu reaguje tak samo w początkowej fazie położenia
jest ta tzw "dziura" bez względu na to czy przyspieszam czy redukuje.
Mam jednak wrażenie iż jakby się trochę ten objaw zmienjszył więc
porobię jeszcze trochę tych kilometrów i zobaczymy.

Jeśli chodzi o miejsce na tylnej kanapie, Grande zwiększyło nieco swoje
gabaryty i z tyłu jest dużo miejsca. Własnie niedawno wiozłem brata
króry siedział z tyłu a jest dość wysoki zawsze narzekał na brak miejsca
i tym razem stwierdził iż mieści się wygodnie. Nie wiem jak w innych
wersjach ale ja zauwazyłem pewną ciekawostkę. Kiedy podniosłem
tylną kanapę pod nią biegną dwa przewody które wchodza w podłoge.
Może ktoś wie do czego to podłączone?

W mojej wersji mam całą kanapę nie brałem dzielonej ale kiedy
zdejmę zagłówki i położe tylne oparcie wtedy jest prawie
płaska podłoga. Bagażnik nawet przy nomalnym położeniu siedzeń
jak dla mnie jest wystarczający i duży.

A teraz kilka uwag.
1. Kiedy przyjrzałem się dokładnie co jest pod maską
okazało się że FIAT nie daje osłony pod silnik. Co prawda
mozna sobie ten kawałek plastiku czy z czego tam to jest zrobione dokupić
ale koszt z montażem około 200 zł.
Z tego co się dowiedziałem taką osłonę montują tylko w samochodach na
rynek skandynawski bo tam jest dużo śniegu. A u nas to co hawaje ?
2. Koleny minus w komorze silnika przy nadkolach ciekawe łączenie blach.
Widnieje tam taka dziura że widac koła więc w deszczową pogodę albo przy
śniegu
jak nic całe błoto o ile zamontuje osłonę i tak będzie wpadało do komory
silnika.
Zastanawiam się czym te dwie dziury zakleić.
I kolejny chociaz nie wiem czy zaliczyć do minusów.
Fakt podekscytowany zakupem auta nie zwróciłem uwagi że nie montują już
bocznych pasków na drzwi. To można sobie dodatkowo zamówić ale koszt około
250 zł.
Niby nic ale zawsze te paski chroniły przed obijaniem drzwi.Teraz musze
dodatkowo
pojawić się w ASO żeby mi to zamontowali i wyłożyć dodatkową kase.

Pozdrawiam
Marek
Kyniu
2007-09-04 22:38:32 UTC
Post by Marek
Jeśli chodzi o miejsce na tylnej kanapie, Grande zwiększyło nieco swoje
gabaryty i z tyłu jest dużo miejsca.
Generalnie GP znaczaco zwiekszylo sie w srodku, szczegolnie rzuca sie to w
oczy ale i tyl jest wiekszy. Szczegolnie jesli kierowca jest "krotki" i nie
odsuwa fotela zbytnio do tylu, pasazerowie na kanapie powinni byc
zadowoleni z ilosci miejsca. Dodatkowo trzeci trzypunktowy pas tez niejako
poprawia wizerunek tylnej kanapy. Dyskusyjne sa tylko zaglowki - z jednej
strony dzieki temu ze sie chowaja daja dobry widok kierowcy do tylu gdy sa
nieuzywane, z drugiej jak sa opuszczone niesposob usiasc z tylu - uwieraja
w plecy.
Post by Marek
Kiedy podniosłem tylną kanapę pod nią biegną dwa przewody które wchodza w podłoge.
Może ktoś wie do czego to podłączone?
Prawdopodobnie mowisz o zasilaniu pompy paliwa ktora jest w zbiorniku ale
musialbym zobaczyc na zdjeciu ktore przewody masz na mysli.
Post by Marek
1. Kiedy przyjrzałem się dokładnie co jest pod maską
okazało się że FIAT nie daje osłony pod silnik.
Fakt, brak oslony jest przykry, ale coz taki nasz rynek ze wywala sie z
auta wszystko byle obciac koszty. Swoja droga ta nowa oslona jest do dupy.
W PII to byl kawal solidnej blachy ktory raz mi uratowal miske olejowa, a
dwa ze w zimie spisywal sie super - owszem, czasem sie przygial zbytnio do
kolektora i trza go bylo odginac bo dzwonil ale przynajmniej spelnial swoja
role na osiedlowych uliczkach na ktorych pelno garbow ze sniegu miedzy
koleinami w sniegu. Tymczasem mam obawy czy ta plastikowa barachlowata
pierdolka zwana oslona przezyje pierwszy snieg.
Post by Marek
[...]
Rzecz w tym ze w GP te paski maja jedynie role ozdobnika. Sa zamontowane
tak nisko i ponizej "grzbietu" przetloczenia ze raczej watpliwe jest by
spelnily swoja role.

Kyniu
Kyniu
2007-09-04 22:29:17 UTC
Post by Marek
[...]
Bedzie jezdzic lepiej z kazdym kilometrem ale tak naprawde wszystko sie
dopasuje i dotrze nie wczesniej jak przy 10 kkm. A juz napewno nie oczekuj
zbyt wiele przed pierwszym 1 kkm. Po pierwszym tysiacu spalanie spadlo mi
do 6.2 - 6.3 l/100 km a koledze ktory zbliza sie do 10 kkm zszedl juz w
okolice 5 z hakiem litra na 100 km.
Post by Marek
No i jeszcze jedno pytanie na jakich obrotach kręcicie silnik?
Ja zmieniam biegi przy 4,5-5 tyś obrotów.
A ile przejechales? Chcesz zameczyc silnik i skrzynie zanim sie dotra? tak,
tak, wiem ze wspolczesne auta to nie to co kiedys i podobno wedlug
producentow nie wymagaja docierania - ale sam zobaczysz roznice z kazdym
pokonanym kilometrem i przekonasz sie ze auto jednak musi sie dotrzec i
ulozyc. Nawet takie lozyska kol na dzien dobry stawiaja znacznie wieksze
opory. Wiec nie szarzuj tak na pierwszym setkach kilometrow.
Post by Marek
A co do zużycia paliwa jak na razie "pije" znacznie więcej
niż deklaruje producent ale to może ze względu na styl jazdy.
Pali znacznie wiecej bo wszystko stawia opor.
Post by Marek
Swoją drogą jeśli chodzi o otwieranie bagażnika brakuje mi jednak zamka
tu mogli zostawić stary dobry sposób otwieranie na zamek.
I tradycyjnie lakier by zlazil w miejscu gdzie byl zamek - stala bolaczka
fiatow. Juz lepsze takie rozwiazanie. Brakuje mi tylko jakiejs linki np
przy tylnej kanapie do awaryjnego otwarcia - dobrze chociaz ze da sie
otworzyc od srodka po zlozeniu siedzen.

Kyniu
Krzysztof Fia³kowski
2007-09-25 19:57:47 UTC
To fakt i ca³kowita racja co napisa³e¶ poni¿ej.
Ja je¿dzê GP 1,4 8V 77KM wersja 3D i zrobi³em 2,5kkm.
Przez pierwszy tysi±czek jeŒdzi³em na prawdê ostro¿nie, stara³em siê nie
przekraczaæ 2,5k RPM co z kolei pozwala³o na jazdê z prêdko¶ciami rzêdu
100-110km/h. W tym okresie autko by³o strasznie mu³owate (mam porównanie do
modelu, którym jeŒdzi³em na jeŒdzie próbnej - taki sam by³ :-)). Po
pierwszym tysi±czku samochód zrobi³ siê odrobinê ¿ywszy, lepiej wchodzi na
obroty. Nie krêci³em go jeszcze maksymalnie. Staram siê teraz nie
przekraczaæ 3,5k-4,5k (5k w porywach) RPM. GP prowadzi siê na prawdê
wy¶mienicie, mogê z czystym sumieniem powiedzieæ - jak po sznurku. Sylwetka
te¿ robi wra¿enie :-) nie ma co :-)
PrzejdŒmy do spalania. Przy bardzo spokojnej jeŒdzie na trasie (max 2,5k
RPM) wypi³ 5.2l/100km (to na razie najlepszy wynik jaki uda³o mi siê
wykrêciæ na trasie). Je¶li troszkê mu podkrêcam obroty (do ok 3,5k-4k RPM)
spalanie wzrasta do ok 5,5 - 6,5 l/100km.
Przy jeŒdzie typowo miejskiem (niewielkie prêdko¶ci na niskich biegach)
spalanie wzrasta³o do oko³o 7 a nawet w porywach 8l/100km. Tak na prawdê nie
dziwiê siê wcale bo silnik nie zd±¿y siê dobrze rozgrzaæ a ju¿ jestem na
miejscu i trzeba go wy³±czyæ wiêc spalanie miejskie niestety takie bêdzie. W
cyklu mieszanym ¶rednie spalanie wychodzi mi w granicach 6,5l/100km.

Tyle na temat zachwytów, s± niestety niedoróbki.
Zauwa¿y³em u siebie (nie widzia³em tego podczas kupna - chyba z wra¿enia) -
brakuje zapinek mocuj±cych matê wyg³uszaj±c± w komorze silnika. S± równie¿
niezabezpieczone koñcówki przewodów elektrycznych. Jest te¿ jeszcze jedna
rzecz, która mnie zastanawia.
Na nierówno¶ciach, jak zawieszenie wybiera dziury s³yszê dziwne stuki po
bokach auta (w tylnej klapie równie¿ co¶ lata). W pierwszej chwili wydawa³o
mi siê, ¿e co¶ w s³upkach bocznych lata, potem, ¿e mo¿e jest co¶ lu¿nego w
drzwiach. W necie pisz±, ¿e to taki minus zastosowanego zawieszenia w GP -
¿e niby dobrze wybiera dziury i pozwala siê prowadziæ rewelacyjnie ale
s³yszalne s± przez to stuki, które kierowca lokalizuje i odbiera jakby
dochodzi³o z boków auta.
Zaobserwowali¶cie co¶ takigo u siebie? Czy to mo¿e tylko u mnie i powinienem
¶migaæ do serwisu?

Dzidek
Post by Kyniu
Oczywi¶cie nie bra³em zbêdnych wodotrysków.
Jedyne póki co zauwa¿y³em albo byæ moze to moje
takie odczucie ¿e peda³ gazu do¶æ dziwnie reaguje.
Nie dzia³a p³ynnie, na pocz±tku gdy naciskam auto przyspiesza
potem jakby by³a "dziura" nic siê nei dzieje a po chwili znów dostaje
mocy.
[...]
No i jeszcze jedno pytanie na jakich obrotach krêcicie silnik?
Ja zmieniam biegi przy 4,5-5 ty¶ obrotów.
[...]
A co do zu¿ycia paliwa jak na razie "pije" znacznie wiêcej
ni¿ deklaruje producent ale to mo¿e ze wzglêdu na styl jazdy.
Pali znacznie wiecej bo wszystko stawia opor.
Swoj± drog± je¶li chodzi o otwieranie baga¿nika brakuje mi jednak zamka
tu mogli zostawiæ stary dobry sposób otwieranie na zamek.