Seicento - montaz szyby bocznej drzwi pasazera
Piotr
2009-08-04 12:27:14 UTC
Ktos mi napisze krotka instukcje jak zamontowac szybe drzwi w Seicento
900 z eletrycznym podnosnikiem? Kupilem juz szybe ale nie ma w niej tego
wciskanego plaskownika na dole ktory przykreca sie do mechanizmu do
podnoszenia. Mam go od starej, stluczonej szyby. Czy ten plaskownik
najpierw zakladamy na szybe i razem wkladamy czy plaskownik przykrecamy
i wciskamy w niego szybe juz w drzwiach? Z tego co widzialem to szyba
jest w tym plaskowniku mocno wcisnieta - jak nalezy w niego wciskac
szybe aby nie pekla? Czy jest koniecznosc sciagania uszczelek przed
zalozeniem szyby? Bede wdzieczny za wszelkie info.

Piotr
jian
2009-08-17 08:27:55 UTC
Post by Piotr
Witam
[...]
szyba musi być wciśnięta jak to określiłeś "plaskownik"

i najlepiej to robić na stole gdzie możesz wcisnąć szybę w "uchwyt"
minimalizując obawy pęknięcia szyby
a najlepiej podjedz do szklarzy oni ci to oprawią
Post by Piotr
Czy jest koniecznosc sciagania uszczelek przed
zalozeniem szyby? Bede wdzieczny za wszelkie info.
Piotr
tak musisz wyciągnąć uszczelki z odrzwi żeby wstawić szybę już z
założonym uchwytem
jak już włożysz szybę i ustawisz wstępnie w prowadnicach zakładasz
uszczelki w odrzwiach
i pozycjonujesz szybę
wstępnie ją przykręcasz i testujesz czy chodzi ok i skręcasz na gotowo
BogdanP
2009-08-17 22:31:30 UTC
szyba musi byæ wci¶niêta jak to okre¶li³e¶ "plaskownik"
i najlepiej to robiæ na stole gdzie mo¿esz wcisn±æ szybê w "uchwyt"
minimalizuj±c obawy pêkniêcia szyby
a najlepiej podjedz do szklarzy oni ci to oprawi±
Je¶li chodzi o tem "p³askownik" (ja bym to nazwa³ ceownikiem albo rynienk±),
to sposób monta¿u jest prosty.
Po oczyszczeniu rynienki z resztek starej szyby i tej (chyba) gumy, docinasz
z dêtki rowerowej pasek gumy o odpowiedniej szeroko¶ci ok. 5 cm., smarujesz
go olejem dla polepszenia po¶lizgu i pomagaj±c sobie delikatnie gumowym
m³otkiem nabijasz szybê razem z t± gum± do rynienki. Gdyby ta guma z szyb±
zbyt lekko wchodzi³a, mo¿na ¶cisn±æ wstêpnie rynienkê rynienkê w imadle. Ma
to siê wcisn±æ dosyæ ciasno, ale w granicach rozs±dku. Po kilku godzinach
guma potraktowana olejem trochê napêcznieje i wszystko trzyma lepiej jak
fabryczne. Oczywi¶cie wystaj±cy nadmiar gumy mo¿na póŒniej obci±æ ostrym
no¿ykiem.Wielokrotnie to robi³em (z dobrym skutkiem) w swojej praktyce
warsztatowej.
\\M.
2009-08-19 15:51:14 UTC
Zaoszczedziles 5 zl kupuj±c szybe bez tej listwy ateraz kombinujecie jak to
wkleic by nie pêk³a
Oryginalna szyba lub dobry zamiennik jest wklejana w ta listwe. Zero
kombinacji zkaladasz i odjezdzasz.
jak zle wkleisz to bedzie sie wysuwac z prowadnicy przy podnoszeniu lub
zakleszczac.
Witam