Schemat pod³±czenia zegarka
WaterMAn
2007-10-24 13:27:40 UTC

czy kto¶ mo¿e udostepniæ shemat pod³±cznia zegarka w Palio?
Bêdê wdziêczny za pomoc
--
Grzegorz Pawliczak
www.acala.pl
WaTeRmAn
ici
2007-10-25 19:59:45 UTC
Post by WaterMAn
czy kto¶ mo¿e udostepniæ shemat pod³±cznia zegarka w Palio?
Bêdê wdziêczny za pomoc
Przegl±da³em w Autodata i nie znalaz³em schematu elektrycznego.
Inna sprawa, ¿e nie znam rocznika i silnika, wiêc by³o to na chybi³ trafi³.

Generalnie nie powinno byæ specjalnych trudno¶ci?
Jaki to zegarek? Wskazówkowy czy cyfrowy?

O ile to zegarek cyfrowy, to ma na pewno obwody:
- zasilania podstawowego ci±g³e,
- pod¶wietlenia cyfr przy w³±czonym zap³onie
- przyciemnianie cyfr przy w³±czonych ¶wiat³ach (anty-ra¿enie).

Zasilanie podstawowe mo¿esz "po¿yczyæ" sobie z dowolnego miejsca
gdzie jest napiêcie po wy³±czeniu zap³onu - np z zasilania radia, lub z
bezpiecznika od zegara, je¶li takowy istnieje.
Pod¶wietlenie przy w³±czonym zap³onie znów mo¿esz sobie po¿yczyæ
z najbli¿szego miejsca k/zegara, gdzie takowe wystêpuje, lub bezpiecznik.
Przyciemnianie powinno byæ pod³±czone do obwodów ¶wiate³.
W zupe³no¶ci wystarcz± pozycyjne, czyli np gdzie¶ od kontrolki
¶wiate³ mijania zegarów (pod¶wietlenie zegarów).

Najpierw ten zegarek na stole dobrze obejrzyj, znajdŒ masê,
potem zasil z zasilacza i sprawdΠwyprowadzenia
które od czego (podstawowe, kluczyk, przyciemnianie)
¿eby siê nie gmatwaæ póŒniej w samochodzie.

O ile zegar wskazówkowy schemat jest podobny:
- zasilanie podstawowe
- pod¶wietlanie w nocy - od odwodów ¶wiate³ pozycyjnych.
- zasilania zza kluczyka mo¿e nie byæ.

To tyle na gor±co z g³owy.
Ale sam siê musisz zorientowaæ co i jak?

ici

PS. schemat jak ja to widzê:

-----------
/ \
1-----------------------------------------------------o +
| 8 8 : 8 8 | 2-----------------| \ |
kluczyk-------------------------o + Akumulatora
\ / 3-----------|------------------| \
|--------------------o +
----------- (X) ¶wiat³a pozycyjne np.
o¶w. licznika
4 |
|-----------------------------------------o masa samochodu
|------------------------------------------------------------o
masa
ici
Cholerka schemat mi siê rozjecha³ przepraszam.
WaTeRmAn
WaterMAn
2007-10-26 07:32:48 UTC
Post by m
w EL I HL tam powinna byc juz gotowa kostka
Post by WaterMAn
Witam
[...]
Mam Palio z 2000 roku EL
Kostki brak

Jaki¶ magik podpio³ mi zegarek pod wi±zkê panelu z nawiewami i....
sie spali³a ;(
nie dzia³a mi ogrzewanie tylnej szyby i p/mgielne.
Musia³em kupic nowy panel.
Z zegarka wychodz± 4 przewody - bojê siê je podpi±æ gdziekolwiek.

gp
www.acala.pl
ici
2007-10-27 21:28:05 UTC
Post by WaterMAn
[...]
Proponujê ci po³o¿yæ zegarek na stó³ i pod³±czyæ pod zasilacz 12V z
zabezpieczeniem.
Ostatecznie mo¿e byæ przez ¿arówkê reflektorow±,
4 przewody,czyli jak pisa³em wcze¶niej:
- zasilanie ci±g³e zegara,
- zasilanie wy¶wietlacza za kluczykiem,
- przyciemnianie w nocy,
- masa.

Byleby¶ tylko masy nie pomyli³, bo mo¿e byæ nieciekawie.
Ale masa powinna mieæ jakie¶ po³±czenie z obudow± o ile to nie plastik.
Pozosta³e 3 kable ³±cz do +12V i powinien chodziæ.