STILO - sposób na wymianę żarówki
Daniel
2008-09-08 19:00:13 UTC
Jestem Ciekaw jaki macie sposób na wymianê ¿arówki ¶wiate³ drogowych w
STILO, w serwisie opuszczaj± zderzak i luzuj± b³otnik ¿eby wymieniæ ¿arówkê!
Chore to dla mnie, ¿e do wydawa³o by siê prostej czynno¶æi potrzebny jest
komplet kluczy, ¶rubokrêtów itd. Jakie macie do¶wiadczenia i sposoby na
wymianê ¿arówki? Pozdrawiam Daniel.
yabba
2008-09-08 22:07:38 UTC
Jestem Ciekaw jaki macie sposób na wymianę żarówki świateł drogowych w
STILO, w serwisie opuszczają zderzak i luzują błotnik żeby wymienić
żarówkę! Chore to dla mnie, że do wydawało by się prostej czynnośći
potrzebny jest komplet kluczy, śrubokrętów itd. Jakie macie doświadczenia
i sposoby na wymianę żarówki? Pozdrawiam Daniel.
Lewa żarówka świateł mijania: odkręca się górną osłonę akumulatora, wyjmuje
się akumulator, odkręca się kilka śrub mocujących dolną osłonę akumulatora,
poluzowaną w ten sposób dolną osłonę akumulatora przesuwa się w kierunku
tyłu samochodu. Odchyla się tylną osłonę reflektora i w powstałej szczelinie
jest już miejsce na wciśnięcie 3 palców! Dalej standardowo: wypięcie kostki
elektrycznej, zwolnienie dwóch sprężynek i wyjęcie żarówki. Oczywiście każda
śrubka jest innego nietypowego rodzaju: imbus, torx, gwiazdka i słoneczko.
Tylko klemy akumulatora mają standardowy klucz płaski. Zastanawiam się, co
przyświeca konstruktorom, że tak udziwniają z tymi śrubami.

Prawa żarówka świateł mijania w porównaniu z lewą to łatwizna, nic nie
trzeba odkręcać.

Ponieważ światła drogowe są bliżej środka samochodu, to podejrzewam, że z
nimi jest łatwiej.

Wymiana lewej zajęła mi 1,5 godziny w nocy na stacji benzynowej. Dobrze, że
miałem klucze i śrubokręty. Telefoniczne Fiat Assistance potrafiło podać
tylko nieaktualny numer do najbliższego serwisu oraz powiedzieć: "To my już
nie wiemy jak Panu pomóc. Dobranoc."
Jakbym spotkał tego co tak zaprojektował wymianę żarówek to kazałbym mu je
wymieniać w nocy na mrozie.
yabba
Jacek
2008-09-09 06:16:11 UTC
Do wymiany lewej ja zdejmuje tylko górną osłonę akumulatora. Osłonę dolną
przy pierwszej wymianie obciąłem o jakieś 2,5 cm od góry i już teraz nie
muszę jej odkręcać.
Pokaleczenie łapek jest wysoce prawdopodobne (przynajmniej podrapanie), a w
rękawiczkach wogóle się nic nie zrobi. Przydają się długie szczypce i
lusterko.
Znajomy ginekolog podobno w Stilo wymienia żarówkę przez rurę wydechową, ale
na własne oczy tego nie widziałem ;-)
Podrawiam konstruktorów.
Jacek
PS
silnik 1,6 16 V benz.
wchpikus
2008-09-09 08:18:55 UTC
Witam!
Mnie to zajmuje ok 10-20min, w zaleznosci czy nie spadnie nic z zaczepow
(szczegolnie sprzezynki od zarowek).
Nic nie odkrecam, da sie wyjac zaslepki bez odkrecania aku, troche
gimnastyki i jest:)
Gorzej z przeciwmgielnymi i kierunkami..
Pozdrawiam
mateusx6
2008-09-09 08:58:31 UTC
a STILO to awaryjny samochod? posiadam aktualnie punto 2 2000r i sie
zastanawiam nad kupnem STILO. co do awaryjnosci punto 2 to moge powiedziec
po sobie, ze przez 2 lata to wymienilem tylko tlumik i klocki hamulcowe...
:) a jak jest ze STILO ? i jakie to ma spalanie ?
Jacek
2008-09-09 09:06:09 UTC
Żona jeździ Stilo Active 1,6 16 V 2001 r.
Dwa razy padło wspomaganie kierownicy - ot tak sobie komputer wyłączył i już
nie załączył. Koszt 80 zl plus pół dnia czasu (wyłącznie ASO). Poza tym
odłażą plastiki np. kratka nawiewu szyby i daszek p.słoneczny kierowcy.
Silnik bardzo lubi obroty - poniżej 3000 wogóle nie ciągnie, co zmusza do
intensywniejszej pracy wajchą zmiany biegów. Poza tym auto bezproblemowe