2.4 JTD
Kalafior
2009-11-27 10:38:24 UTC
Potrzebowa³bym opini na temat silnika 2.4 JTD, interesuje mnie trwa³o¶æ, co
siê psuje najczê¶ciej jak sprawuje siê osprzêt typu EGR i turbina itp.
krzysiek82
2009-11-27 10:45:21 UTC
Potrzebowałbym opini na temat silnika 2.4 JTD, interesuje mnie trwałość, co
się psuje najczęściej jak sprawuje się osprzęt typu EGR i turbina itp.
Podobnie jak w silniku 1.9 JTD sprawdza się zasada: trwałość zależy od
właścicieli/właściciela. Każdy silnik można zajechać nawet przez 1000km
albo i mniej. Jeśli się dba to ani turbo nie sprawia problemu ani
wtryski. Jedyne co jest moim zdaniem niepotrzebne to zawór EGR. U mnie
zawór wyciąłem ze sterownika, wyczyściłem cały dolot z syfu, zaślepiłem
flanszami połączenie EGR z kolektorem wydechowym i po sprawie.
Różnic w spalaniu żadnych nie ma, modyfikacja nie wpływa w żaden sposób
na trwałość silnika, nie licząc tego, że silnik nie dostaje ponownie syfu.
krzysiek82
wchpikus
2009-11-27 11:07:09 UTC
Witam!
Post by krzysiek82
[...]
Niestety nie dopalasz spalin, co wiaze sie z wiekszymi zanieczyszczeniami..
Nie wiem, ale jesli jest EGR to ma byc, balbym sie za granice jechac,
mandaty drogie.
krzysiek82
2009-11-27 11:12:14 UTC
Post by wchpikus
Niestety nie dopalasz spalin, co wiaze sie z wiekszymi zanieczyszczeniami..
Nie wiem, ale jesli jest EGR to ma byc, balbym sie za granice jechac,
mandaty drogie.
Nie lubię zbytnio jak ekologia daje mi po kieszeni poza tym szkoda mi
silnika, żeby to badziewie stosować. Poza tym,już kilka osób robiło
pomiar zadymienia/sadzy itd i jakoś specjalnie różnic przed wywaleniem
EGR i po nie było. Tak na prawdę jedyny element jakiego nie usunę a bez
którego silnik działa to katalizator.
krzysiek82
wchpikus
2009-11-27 11:17:10 UTC
Witam!
Post by krzysiek82
Tak na prawdę jedyny element jakiego nie usunę a bez
którego silnik działa to katalizator.
Dokladnie, nie dopalasz sadzy, wiec ladujesz ja w katalizator..
A dokladnie nie zadymienia czy sadzy masz wiecej, ale tlekow azotu i
weglowodorow.
Pozdrawiam
krzysiek82
2009-11-27 11:23:50 UTC
Post by wchpikus
Dokladnie, nie dopalasz sadzy, wiec ladujesz ja w katalizator..
A dokladnie nie zadymienia czy sadzy masz wiecej, ale tlekow azotu i
weglowodorow.
Pozdrawiam
auto które było sprawdzane z tego co wiem miało customowy wydech bez
kata. Coś w tym jest co piszesz, ale czy jest aż tak dramatycznie to
wątpię.
krzysiek82
Kalafior
2009-11-27 11:26:48 UTC
Zgadzam siê z Krzy¶kiem, EGR jest zbyteczny i zarazem bardzo upierdliwy
lepiej go za¶lepiæ ni¿ wymieniaæ, i racja nie bêdzie siê silnik zasyfia³.
wchpikus
2009-11-27 12:38:17 UTC
Witam!
Post by Kalafior
Zgadzam siê z Krzy¶kiem, EGR jest zbyteczny i zarazem bardzo upierdliwy
lepiej go za¶lepiæ ni¿ wymieniaæ, i racja nie bêdzie siê silnik zasyfia³.
Mysle ze jakby byl zbyteczny, nie instalowali by go wogole.
Jest jednak, a tak naprawde zadko sie zacina..
krzysiek82
2009-11-27 13:09:48 UTC
Post by wchpikus
Mysle ze jakby byl zbyteczny, nie instalowali by go wogole.
Jest jednak, a tak naprawde zadko sie zacina..
ja też nie jestem zwolennikiem poprawiania producenta,ale mam
świadomość, że producent sam z siebie tego nie zastosował, bo został
zmuszony przez rygorystyczne normy emisji spalin.
krzysiek82
wchpikus
2009-11-27 14:56:56 UTC
Witam!
Post by krzysiek82
ja też nie jestem zwolennikiem poprawiania producenta,ale mam
świadomość, że producent sam z siebie tego nie zastosował, bo został
zmuszony przez rygorystyczne normy emisji spalin.
Tez tak mysle.
Ale znajac naszych zachodnich sasiadow, jak zlapia gdzies w Berline to
to klops...
A potrafia, nie tylko u Niewczech.
krzysiek82
2009-11-27 15:03:59 UTC
Post by wchpikus
Tez tak mysle.
Ale znajac naszych zachodnich sasiadow, jak zlapia gdzies w Berline to
to klops...
A potrafia, nie tylko u Niewczech.
gdyby jakoś specjalnie dymił czy coś to pewnie tak, ale w przeciwnym
wypadku raczej sie nie ma czego obawiać, czasami jestem w Niemcowni
kilka razy w ciągu miesiąca i jeszcze nikt się do mnie nie doczepił.
krzysiek82
\\M.
2009-11-27 00:01:11 UTC
G³upoty piszecie
EGR ma za zadanie:
1. obnizenie temperatury spalania dopuszczaj±c spaliny a tym samym mniej
NOx.
2. Na zimnym silniku przyspiesza rozgrzewanie silnika i tym samym dopala
czasteczki niespalonego paliwa
3. Upuszcza cisnienie z kolektora przy zmianie biegów chroni±c turbine przed
gwa³town± zmian± predkosci - chmurka przy zmianie biegów
4. Czasem po³aczone z wymiennikiem ciep³a 1.3 16V JTD - szybkie nagrzewnie
wnêtrza zim±
Zatkanie jego powoduje ze w silniku jest wiecej tlenu.
Na zimnym silniku weglowodory id± w wydech a na gor±cym wiecej NOx .
Zatykaj±c EGR silnik niebedzie bardziej dymi³ za to popsuje sie jako¶æ
spalin. .

Jak zatkasz go fachowo to nikt nie zauwazy. Nikt nie bezdzie podnosic
pokrywy zeby spr czy on jest czy go nie ma nawet na badaniach techniczych.

pozdro
Post by wchpikus
Mysle ze jakby byl zbyteczny, nie instalowali by go wogole.
ja te¿ nie jestem zwolennikiem poprawiania producenta,ale mam
¶wiadomo¶æ, ¿e producent sam z siebie tego nie zastosowa³, bo zosta³
zmuszony przez rygorystyczne normy emisji spalin.
Niby racja, ale musisz uwa¿aæ, bo gdzie¶ na s±siedniej grupie jest
ormowiec, który jeŒdzi z kamer± i nagrywa tych którzy PoRD ³ami±. Jak
Ciê wywêszy, to z³o¿y donos na policjê i tu¿ przed ¶wiêtami dostaniesz
500z³ do zap³acenia i DR do Wydzia³u Komunikacji.

--
pozdrawiam,
Pawe³
krzysiek82
2009-11-30 15:52:25 UTC
3. Upuszcza cisnienie z kolektora przy zmianie biegów chroniąc turbine przed
gwałtowną zmianą predkosci - chmurka przy zmianie biegów
Nie ukrywam, że ten fragment zaciekawił mnie najbardziej, sam nie wiem
co mam teraz myśleć. Czy mógłbyś go rozwinąć. Przecież przy turbinie
jest zawór spustu ciśnienia.
krzysiek82
wchpikus
2009-12-01 07:30:35 UTC
Witam!
Post by krzysiek82
3. Upuszcza cisnienie z kolektora przy zmianie biegów chroniąc turbine
przed gwałtowną zmianą predkosci - chmurka przy zmianie biegów
Chmurka bierze sie stad:
-wciskasz gwaltownie gaz
-wtryski leja paliwo, proporcjonalnie silnik powinien dostac duuuzo
powietrza.
-zanim wlaczy sie turbina i go dostarczy, niestety masz mieszanke bogata
w rope.
Po wlaczeniu sie turbiny mieszanka zostaje wyrownana.
Chmura jest objawem "za duzo ropy, za malo powietrza".
EGR dopala wtedy spaliny, wiec nie powinno byc chmury.
Jesli nie dziala poprawnie, moze sie zdazyc ze bedzie walil niedopalona
mieszanke w wydech.
Oczywiscie dynamika spada wraz z otwarciem egr-a.
Post by krzysiek82
Nie ukrywam, że ten fragment zaciekawił mnie najbardziej, sam nie wiem
co mam teraz myśleć. Czy mógłbyś go rozwinąć. Przecież przy turbinie
jest zawór spustu ciśnienia.
Turbina nie ma tutaj nic do rzeczy, jest tylko po to, by te powietrze
dostarczyc.
\\M.
2009-11-30 22:58:10 UTC
Dok³adnie
Jesli EGR jest zablokowane i nie trzyma cisnienia to nadcisnenie idzie w
wydech....
przep³ywomierz prawid³owo widzi 50 kg a w cylindrze jest ze 30 i masz
oszukany sk³ad

Turbiny maja zawór upstowy ale w benzyniakach i sa to zupe³ne inne
konstrukcje
Turbino o zmiennej geomtrii nie maja

W skrajnym przypadku
Wyobraz sobie ze pi³ujesz na 3biegu ostro pod góre, np wyprzedzasz TIRa
obroty powiedzmy 4000.
Turbina pracuje pe³n± par± i kreci sie ok 100tys obr, i zmienamy szybko bieg
na IV albogwa³townie hamujemy.
Obroty szybko spadaj± a turbina powoli, duze sisnienie tez jest w
intercoolerze i przewodach.
efektem bedzie przeladowanie zatem sterownik otwiera EGR i upuszcza troche
cianiena - i jesli
w EGR jest troche luznego syfu to go wydmuchuje.
Idea jest ochrona uk³adu przeniesienia napêdu i turbiny ( naprezenie
³opatek)
Jak to sprawidzic - wez tester i sie przejedz -w detalu ustaw strategie
zaworu EGR i zobaczysz na BOSCH 16EDC widac dokladnie

Skad wie ze zmianiamy bieg?
czujnik sprzeg³a - lub hamulca zmienia strategie (mape) wtrysku
Wczasie jazdy wcisnij lekko stop by zapali³y sie swiatla - powinien strcic
sporo mocy.
Post by wchpikus
Witam!
Post by \\M.
[...]
Nie ukrywam, ¿e ten fragment zaciekawi³ mnie najbardziej, sam nie wiem co
mam teraz my¶leæ. Czy móg³by¶ go rozwin±æ. Przecie¿ przy turbinie jest
zawór spustu ci¶nienia.
Turbina nie ma tutaj nic do rzeczy, jest tylko po to, by te powietrze
dostarczyc.
Paweł Olaszek
2009-11-27 20:41:12 UTC
Post by krzysiek82
Post by wchpikus
[...]
Niby racja, ale musisz uważać, bo gdzieś na sąsiedniej grupie jest
ormowiec, który jeździ z kamerą i nagrywa tych którzy PoRD łamią. Jak
Cię wywęszy, to złoży donos na policję i tuż przed świętami dostaniesz
500zł do zapłacenia i DR do Wydziału Komunikacji.

--
pozdrawiam,
Paweł