Marea, gdzie czujnik immobilisera?
a***@gazeta.pl
2008-07-25 15:44:00 UTC
Witam, ostatnimi czasy pilot (steruje też centralnym zamkiem) działa
jedynie w pobliżu kolumny kierownicy, a konkretnie od dołu kolumny.
Baterie oczywiście nowe. Gdzie mam szukać czujnika? Może gdzieś się
przesunął, czy cuś? A może to jakaś inna sprawa, rozregulowanie, czy coś
innego? Mieliście podobny problem?
Pozdrawiam, Artur
ici
2008-07-28 17:13:15 UTC
Witam, ostatnimi czasy pilot (steruje te¿ centralnym zamkiem) dzia³a
jedynie w pobli¿u kolumny kierownicy, a konkretnie od do³u kolumny.
Baterie oczywi¶cie nowe. Gdzie mam szukaæ czujnika? Mo¿e gdzie¶ siê
przesun±³, czy cu¶? A mo¿e to jaka¶ inna sprawa, rozregulowanie, czy co¶
innego? Mieli¶cie podobny problem?
--
Pozdrawiam, Artur
Chodzi ci o immobilizer czy o alarm/otwieranie drzwi (centralny zamek)?

Mia³em problem z alarmem i sterowanym przez niego centralnym zamkiem.
Wiêkszo¶æ flaków wsadzono na klej z pistoletu pod pokryw± schowka pasa¿era.
Schowek siê demontuje i jest dostêp do tego pod spodem.
Moja diagnoza z powodu braku dokumentacji i kabli na wierzchu by³a - wy¿uciæ
i kupiæ nowy wyko¿ystuj±c po³±czenia szyb, zamków, zasilania, itp.
Przeciêtnie dobry alarm to niewelki koszt, dokupujesz do tego modu³y:
- centralnego zamka, je¶li nie ma wbudowanego,
- czujnika ultradŒwiêkowego, a jak staæ ciê na bajer to czujnik radarowy.
- czujnika wstrz±sowego,
- uk³adu zamykaj±cego szyby po zamkniêciu
W sumie 100-300 z³ bez robocizny.
Kupi³em do tego pilot typu Scyzoryk z chowanym kluczem - jestem zadowolony.
Klucz dorabia³em u "dorabiacza kluczy" samochodowych ³acznie z immobilizerem
(takie cu¶ co pozwoli obróciæ kluczykiem w stacyjce - pestka do wklejenia w
breloczek).

Je¶³i sam sobie nie potrafisz za³o¿yæ nowego alarmu, to skoñczê chyba na
tym.
Zwróæ siê do instalatora.
Je¶li potrafisz, to i tak nie bêdziesz nic wiêcej potrzebowa³ maj±c schemat.
Jedno popo³udnie roboty dla ma³o-wprawnego 1-szy raz.