Kontrolka ładowania akumulatora - pytanie.
lukebe
2008-01-07 11:42:41 UTC

mam pytanie z gatunku lamerskich ;)

Co oznacza zapalająca się podczas jazdy kontrolka ładowania akumulatora?
Dodam że ostatnio nie odpaliłem i musiałem podładować akumulator, od
tamtego czasu pali ok ale od czasu do czasu podczas jazdy zapala się
wspomniana kontrolka. Samochód to CC700 '92r.

Pozdrawiam,
lukebe.
Cyki
2008-01-07 22:03:25 UTC
Kontrolka ³adowania akumulatora
Zapala siê po przekrêceniu kluczyka w pozycjê M i powinna zgasn±æ zaraz po
uruchomieniu silnika. Mo¿e zapaliæ siê na wolnych obrotach i powinna zgasn±æ
po lekkim dodaniu gazu - objaw taki nale¿y traktowaæ jak ostrze¿enie - nie
jest to normalne zachowanie.
Qba
2008-01-08 21:09:17 UTC
Co oznacza zapalaj±ca siê podczas jazdy kontrolka ³adowania akumulatora?
My¶le, ¿e na pocz±tek nale¿y zajrzeæ do szczotek alternatora, odkrêcaj±c
ca³y regulator napiêcia (dwie ¶rubki na klucz zdaje sie 8) na jego tylnej
¶cianie - widoczny po podniesieniu maski; obejrzec stan obu szczotek - je¶li
wystaj± jeszcze sporo to sprawdŒ czy daj± siê wcisn±æ swobodnie ( pod
szczotkami s± sprêzynki) i ew. oczy¶ciæ; Je¶li s± zu¿yte to wystaj± bardzo
ma³o i byæ mo¿e trzeba wymieniæ - niestety razem z regulatorem napiêcia -
kpl. (ok40-50pln)

Pozdr
GregZorbaEmmanuelYork
2008-01-09 07:54:22 UTC
mało i być może trzeba wymienić - niestety razem z regulatorem napięcia -
kpl. (ok40-50pln)
można przelutować same szczotki, koszt zakupu szczotek maluchowskich
7pln, wylutowanie i wlutowanie 5 min

Andrzej