Marea i CB radio
ici
2008-08-19 10:43:15 UTC
Czyta³em jak kolega cudowa³ z CB w Bravie.
Teraz i ja ma ten sam problem:
President Walker, krótki a gruby.
Cholera niby du¿o miejsca w ¶rodku, ale samego radia nie moge nigdzie
wcisn±æ.
Za popielniczk± jest wentylator i p³ytko, nie wejdzie.
W wersji wysuniêtej z popielniczki zaczepia o wajchê od biegów (automat).
Próbowa³em wciskaæ pomiêdzy fotelami, ale to nie przechodzi na d³u¿sz± metê.
£adnie by wesz³o do kieszeni od drzwi, ale przewód antenowy za krótki nie
doci±gnê przez zawias i z powrotem a¿ do po³owy drzwi, no i trzaskanie,
deszcz, nie wp³yn± pozytywnie.
Pod klapk± bezpieczników te¿ ciasno jak cholera, szczególnie z moimi
patentami do zapalania ¶wiate³.
Zmie¶ci³ by siê jaki¶ cudem do dziury po zwyk³ym radiu, wysoko¶æ ta sama,
ale radio te¿ potrzebne.
Miesci siê idealnie pod siedzeniem, ale nie ma jak tym krêciæ, sterowaæ.
Chyba ¿eby to jako¶ wysuwaæ na czym¶ w rodzaju zakrêcanej do góry szyn/y na
czas u¿ywania.
Tak ¿eby pojawia³o siê miêdzy nogami w pionie z pod siedzenia, nie
przeszkadza w jeŒdzie
Chowaæ/wsuwaæ z powrotem poziomo pod siedzenie na postoju.
Taka wysuwana szuflada, ale z zakrêtem 90 st. do góry, tak ¿eby przekrêciæ
od pionu do poziomu.
Ale to trudne technicznie do zrobienia w domu.

Przerabia³ ju¿ kto¶ temat, bo ja na razie usiad³em?
Nie chce za mocno wierciæ (na widoku) czy wycinaæ plastiki, planuje sprzedac
jeszcze ten wózek, oczywi¶cie bez CB, bo nikt mi za nie nie zap³aci.

Antena ³adnie siê przylepi³a na magnesie z ty³u dachu, przewód schowan±
dziurk± pod lewymi ¶wiat³ami idealnie wszed³ do ¶rodka, relingami prowadzê
kabel do przodu, potem skrêt na ¶rodek szer. dachu.
Mo¿na by wybraæ opcjê mocowania do relingów, ale kupi³em ju¿ magnes, te¿
dobry.
Pzdr.
ici
ici
2008-09-05 19:03:04 UTC
Jak by siê kto¶ mordowa³ w przysz³o¶ci z tematem, to:
CB ³adnie wchodzi do Marychy i pewnie Bravo pod klapk± z bezpiecznikami nad
lew± nog±.
W dziurê pod os³on± od do³u nad kolanem.
Daje siê je tam prze¶rubiæ na 2 fiku¶nych wspornikach.
- p³askownik pod (istniej±cy) wkrêt mocuj±cy przednie os³ony do s³upka,
- d³u¿szy p³askownik g³êboko do czarnego wspornika nad bezpiecznkami dostep
"nurkiem" od pod³ogi z g³ow± na wycieraczce przy hamulcu
- pr±du mo¿na sobie wiaderkiem od którego¶ bazpiecznika po¿yczyæ, takiego co
ma go ca³y czas i du¿o.
- a i antenka ³adnie progiem siê prowadzi pod plastikami do ty³u nad
baga¿nik (kombi).
Mocowanie do plastików, czy wi±zki bezpieczników odradzam bo same ledwo co
wisz±.
CB wsun±³em tak, ¿e chowa siê w pewnej czê¶ci wysoko¶ci pod os³ony k/nóg i
wystaje wy¶wietlacz i ga³ki.
Z zewn±trz ma³o go widaæ, ze ¶rodka trzeba siê nauczyæ ga³kologii na pamiêæ,
bo zerkaæ pod kolana niebezpiecznie.
Uchwyt na "gruszkê" ³adnie wchodzi pod klapkê bezpieczników na górze.
Klapka go przycina, tak ¿e nie trzeba nic wierciæ.
W efekcie nie wywierci³em w plastikach ani jednej dziury szpec±cej,
wykorzystuj±c istniej±ce otwory i wkrêty za pomoc± wygiêtych wsporników z
p³askownika.
Mo¿na sobie porobiæ najpierw szablony giêcia z drutu, trochê pomaga.

Ponadto zrezygnowa³em z magnesowych patentów anteny z 60 cm kutasikiem na
rzecz porz±dnego bata 2m w niestety wywierconej dziurze w dachu nad tylnym
o¶wietleniem baga¿nika.
Nie trzeba mocowaæ siê z podsufitk±, bo dziuk± od lampki mo¿na wszytsko
pozak³adaæ i poskrêcaæ.
Poza tym jak t³umaczy³ mi fachowiec, maj±c antenê z ty³u mam lepszy zasiêg
do przodu, a na tym bardziej mi zale¿y..
Teraz mam zupe³nie inn± jako¶æ odbioru/nadawania i sprzêt jest w pe³ni
wykorzystany.

Niestety ale antena do CB musi mieæ swoj± d³ugo¶æ tj. ¶redno ok. 10 cm
wysoko¶ci na ka¿dy kolejny 1 km zasiêgu.
Ponadto przy wyborze anteny, ¿eby nie p³aciæ 2 razy (jak ja to zrobi³em),
warto zwróciæ uwagê na na pozorn± d³ugo¶æ anteny: ponoæ najlepsza propagacja
jest przy 5/8 lambda (d³ug. fali CB radia ~ 11 m).
(promiennik do magicznej d³ugo¶ci 5/8 * 11 =~ 6,9m (lub innej, np 1/2, 7/8,
itp) przed³u¿a cewka w antenie, czyli dla bata=2m a¿ 4,9m brakuj±cego prêta
anteny uzupe³nia/symuluje cewka!!!, przy krótszych jeszcze wiêcej)
Wa¿ny jest te¿ zysk. Przy d³ugich promiennikach siêga nawet do +6 dB.
Moc anteny jest parametrem ma³o istotnym dla ograniczenia nadajnka CB do max
4 W, czego czêsto i tak nie osi±gaj± w praktyce.

Temat przerabia³em nedawno, wiêc je¶li macie pytania, to s³u¿ê swoj±
praktyk±.

Pzdr
ici