naprawy i eksploatacje palio
Grzenio
2010-02-18 09:19:22 UTC
Zgodnie z niegdysiejsz± zapowiedzi± relacji z eksploatacji Palio czê¶æ chyba
siódma ;)

Sta³ sobie biedaczysko od ¶wi±t do po³owy lutego pod kup± ¶niegu, a ¿e
specjalnie nie musia³em nigdzie jeŒdziæ a i z gór± ¶niegu mi siê walczyæ nie
chcia³o wiêc go prawie pó³tora miesi±ca nie rusza³em - wiem wiem Œle
zrobi³em nie krzyczcie - i to w te najgorsze mrozy. Rad nie rad musia³em go
w koñcu odpaliæ, ale jak siê spodziewa³em akumulator pad³ zupe³nie.
Pamiêtaj±c, ¿e go i tak ju¿ mia³em wymieniæ postanowi³em czym prêdzej
zrealizowaæ zamiar. Po pierwsze w markecie kupi³em jakie¶ chiñskie kable
rozruchowe - NIE KUPUJCIE - które okaza³y siê potwornym badziewiem. Po
d³u¿szej walce uda³o nam siê wyci±gn±æ bydlaczka z zaspy i pod³±czyæ kablami
do zaprzyjaŒnionego colta - wielkie dziêki Piotrze - ale niestety
przekrêcenie kluczyka skoñczy³o siê na niczym :(( chiñskie kable s± chyba za
chude i nie mo¿na przez nie odpaliæ :((.
Na szczê¶cie pamiêta³em o ³adowaniu akumulatora :)) Pod³±czyli¶my wiec
akumulator mojego bydlaczka pod ³adowanie w colcie i po ok. 15. min palio
odpali³ bez problemu za pierwszym razem :). Muszê przyznaæ, ¿e mi tym bardzo
zaimponowa³ :)). Podjecha³em do marketu samochodowego (tego na 'N') i
zakupi³em najmocniejszy akumulator, który wg. tabeli pasowa³ do auta.
Akumulator 298zl, wymiana na miejscu 32z³. Razem 330z³. Teraz odpala
w³a¶ciwie jak tylko ruszê kluczykiem :)
Miodzio

Niestety jak to z nieszczê¶ciem bywa - chodzi parami - dzieñ póŒniej szlag
trafi³ radio - na szczê¶cie niedrogie ;). Zdaje siê, ¿e mam zwarcie na
g³o¶niku w prawych przednich drzwiach i radyjko nie wytrzyma³o :(. Muszê
poszukaæ jakiego¶ specjalisty. Podobno [DC] na Pu³awskiej w okolicy
Woronicza jest warsztat??? NIe wiem muszê poszukaæ. Jak siê z tym uporam
oczywi¶cie Was poinformuje. Chyba, ¿e kto¶ mo¿e poleciæ dobrego fachowca na
Mokotowie.

pozdrawiam
grzenio
krzysiek82
2010-02-18 10:11:46 UTC
Niestety jak to z nieszczęściem bywa - chodzi parami - dzień później szlag
trafił radio - na szczęście niedrogie ;). Zdaje się, że mam zwarcie na
głośniku w prawych przednich drzwiach i radyjko nie wytrzymało :(. Muszę
poszukać jakiegoś specjalisty. Podobno [DC] na Puławskiej w okolicy
Woronicza jest warsztat??? NIe wiem muszę poszukać. Jak się z tym uporam
oczywiście Was poinformuje. Chyba, że ktoś może polecić dobrego fachowca na
Mokotowie.
Nie rozumiem za bardzo sensowności takiego postu, ale cóż :) donośnie
zwarcia w głośniku to raczej do tego padnie końcówka nie całe radio,
instalacja jest na tyle prosta, że może warto samemu się tym pobawić?
Chociaż jeżeli płaciłeś za wymianę aku to może faktycznie lepiej samemu
nie mieszać. Pamiętaj następnym razem aku kupuj w sklepie a nie markecie
, tam po prostu te akumulatory nie schodzą z racji kosmicznych cen.
krzysiek82
Grzenio
2010-02-18 11:10:38 UTC
Nie rozumiem za bardzo sensowno¶ci takiego postu, ale có¿ :) dono¶nie
zwarcia w g³o¶niku to raczej do tego padnie koñcówka nie ca³e radio,
instalacja jest na tyle prosta, ¿e mo¿e warto samemu siê tym pobawiæ?
Chocia¿ je¿eli p³aci³e¶ za wymianê aku to mo¿e faktycznie lepiej samemu
nie mieszaæ. Pamiêtaj nastêpnym razem aku kupuj w sklepie a nie markecie
, tam po prostu te akumulatory nie schodz± z racji kosmicznych cen.
--
krzysiek82
akumulator kupi³em w Nurauto, ktory jest marketem samochodowym???

a co do zasadno¶ci postu na tej w³asnie grupie - no có¿:
- jest o samochodach
- jest o fiatach
- jest o naprawach
- jest o eksploatacji
- jest pytanie
- jest cena us³ugi/naprawy

moze sie komus przyda - nie kazdy jest zapalonym majsterem samochodowym

pozdrawiam
grzenio
krzysiek82
2010-02-18 11:24:22 UTC
wiem wiem, tak tylko się zdziwiłem, że samemu tego nie robiłeś, zawsze
patrze wszystko ze swojej perspektywy i to mój błąd bo fakt nie każdy
musi się tym interesować :)
krzysiek82
Grzenio
2010-02-18 11:28:11 UTC
wiem wiem, tak tylko siê zdziwi³em, ¿e samemu tego nie robi³e¶, zawsze
patrze wszystko ze swojej perspektywy i to mój b³±d bo fakt nie ka¿dy
musi siê tym interesowaæ :)
--
krzysiek82
nie mam cierpliwo¶ci, i nie mam gdzie, ciê¿ko co¶ zrobic samemu w zimie pod

krzysiek82
2010-02-18 11:39:14 UTC
nie mam cierpliwości, i nie mam gdzie, ciężko coś zrobic samemu w zimie pod
blokiem.
także niedawno miałem ten problem.
przeważnie zdaję
się na fachowców. w końcu od tego są :)
żeby jeszcze tylko to byli Fachowcy a nie fachowcy :( bo tych drugich
jest zdecydowanie więcej :(
krzysiek82
\\M.
2010-02-18 23:16:54 UTC
Je¶li masz w miarê nowoczesne radyjko to zwarcie go nie uszkodzi
Koñcówki mocy sa zabezpieczone bezpiecznikiem polimerowym. Je¶li jest
zwarcie to odetnie moc.
Jak zwarcie ust±pi to muzyka zagra.

W aby w palio zdj±æ g³o¶nik to potrzeba minuty
Post by Grzenio
nie mam cierpliwo¶ci, i nie mam gdzie, ciê¿ko co¶ zrobic samemu w zimie pod
blokiem.
tak¿e niedawno mia³em ten problem.
Post by Grzenio
przewa¿nie zdajê
siê na fachowców. w koñcu od tego s± :)
¿eby jeszcze tylko to byli Fachowcy a nie fachowcy :( bo tych drugich jest
zdecydowanie wiêcej :(
krzysiek82
Grzenio
2010-02-24 07:46:39 UTC
Post by \\M.
Je¶li masz w miarê nowoczesne radyjko to zwarcie go nie uszkodzi
Koñcówki mocy sa zabezpieczone bezpiecznikiem polimerowym. Je¶li jest
zwarcie to odetnie moc.
Jak zwarcie ust±pi to muzyka zagra.
witam

tak bylo zwarcie w prawych przednich drzwiach. podjechalem do sklepu '12V'
na Pu³awskiej przy Woronicza a tam Fachowiec z miernikiem szybciutko i
bezproblemowow znalazl i usunal zwarcie koszt 40zl, a ze w sklepie maja
niezly wybor glosnikow, to od razu wyminilem 'pierdziochy' na lepsze - nazwy
nie pamietam :( glosniki 110zl, zamontowanie 30zl. Mam teraz niezla
dyskoteke w aucie ;) bede mogl latem chlodzic lokcia w rytmie??? sam nie
wiem hip hopu???

pozdrawiam
grzenio

DanW
2010-02-18 16:13:50 UTC
Na szczęście pamiętałem o ładowaniu akumulatora :)) Podłączyliśmy wiec
akumulator mojego bydlaczka pod ładowanie w colcie i po ok. 15. min palio
odpalił bez problemu za pierwszym razem :). Muszę przyznać, że mi tym bardzo
zaimponował :)). Podjechałem do marketu samochodowego (tego na 'N') i
zakupiłem najmocniejszy akumulator, który wg. tabeli pasował do auta.
Akumulator 298zl, wymiana na miejscu 32zł. Razem 330zł. Teraz odpala
właściwie jak tylko ruszę kluczykiem :)
Miodzio
Ja też wymieniałem akumulator tej zimy - miał 6 lat więc mnie to nie
zdziwiło. Jeśli macie zamiar kupić akumulator to ceny w marketach są
kosmiczne, sprawdziłem w tym na "n" na "t" i na "c" to najtańszy 74 Ah
kosztował 459 zł (w promocji oczywiście jak wszystko co tam mają) firma
o jakiej nie słyszałem więc postanowiłem nie ryzykować. Pojechałem do
starego "Motoryzacyjnego" i okazało się, że za Bosch silver 74 Ah
zapłacę o 150 zł mniej niż w markecie! do tego sprzedawca wymienił mi na
miejscu i sprawdził napięcie ładowania bez dodatkowych opłat. Polecam
zakupy z dala od marketów :) Dan.