Fiat Doblo 1.4 benzyna-czy można podwyższyć moc bez znacznego wzrostu spalania.
mirek
2010-01-30 12:37:17 UTC
Mam Fiata Doblo 2006 1.4 benzyna, ogólnie jestem bardzo zadowlony z niego
ale przy wyprzedzaniu przydałaby się wieksza moc, czy można podwyższyć moc
przeprogramując komputer lub inny sposób.
mirek
mirek
2010-01-30 12:52:23 UTC
Post by mirek
[...]
Stanardowo 1.4 Doblo benzyna ma 78 KM ale podobno w innych Fiatach jest też
ten sam silnik ale z większą mocą, jak niskim kosztem podwyższyć moc.
mirek
onet
2010-01-30 13:38:18 UTC
Post by mirek
Post by mirek
[...]
Nie można w znaczący sposób podnosić mocy silnika wolnossącego. Po
prostu zasysa ściśle określoną ilość powietrza i nie zassie go więcej
bez dużych zmian, czyli dołożenia doładowania lub zwiększenia obrotów.
JanuSz
2010-01-30 20:08:59 UTC
Post by onet
Post by mirek
Post by mirek
[...]
Lub poprawienia efektywności przez zwiększenie liczby zaworów - silniki
90/95 KM mają głowicę 16 zaworową.
krzysiek82
2010-02-01 09:37:28 UTC
Post by mirek
Stanardowo 1.4 Doblo benzyna ma 78 KM ale podobno w innych Fiatach jest
też ten sam silnik ale z większą mocą, jak niskim kosztem podwyższyć moc.
mirek
bo to silnik 8v inne mają głowicę 16 zaworową i mają np coś ok 95 kuca.
W twoim wypadku nic nie zdziałasz, a swap raczej nie jest ekonomicznie
uzasadniony.
krzysie82
mirek
2010-01-31 18:41:10 UTC
Post by mirek
[...]
Dziękuję za informacje, właśnie skończyła się gwarancjia i chciałem trochę
podkręcić moc ale narazie mój Doblo jest bezawaryjny.
mirek