Co to za część pod maską? Fiat Brava i eksplozja gazu.
adi zubek
2008-07-02 19:32:53 UTC
Witam.
Mam to nieszczê¶cie, ¿e kilka dni temu kupi³em Fiata Brava 1.6 z gazem II
generacji.
Dzisiaj auto mi zgas³o (z mojej winy, za bardzo zdusi³em je w korku,
przyzwyczajony do poprzedniego, mocnego auta)
Poniewa¿ (pod ? )warszawscy kierowcy nie czekaj±c nawet milisekundy
uruchomili ochoczo klaksony, silnik uruchamia³em w po¶piechu i nerwowo,
niepotrzebnie (odruch Paw³owa nabyty w m³odo¶ci przy Fiacie 126) wciskaj±c
te¿ peda³ gazu.
Koniec koñców mia³em eksplozjê gazu w dolocie, która rozwali³a mi pewn±
plastikow± czê¶æ.
Dla u³atwienia za³±czam ryciny:
pierwsza fotka to zdjêcie zdrowego silnika ze wskazan± strza³k± czê¶ci±
kolejne fotki przedstawiaj± silnik mojego auta owej czê¶ci pozbawiony, jak
te¿ desperack± - acz skuteczn± próbê samodzielnej naprawy przy pomocy g±bki
fliziarskiej do fugowania.

W zwi±zku z powy¿szym zapytuje - co to za tajemne pude³ko? Wydaje siê ¿e
by³o puste w ¶rodku, donik±d prowadz±ce niczym ¶lepa kiszka i ¿aden nawet
przewód czy gumowy czy elektryczny doñ nie dochodzi³. Moze to jakowy¶ t³umik
szmerów, albo element poprawiaj±cy rezonans dolotu?
Proszê uprzejmie o powiedzenie co to za element, jak siê to nazywa?
Pro¶bê sw± motywujê tym, ¿e nie wiem kompletnie o co mam pytaæ w sklepie.

pozdrawiam i dziekujê za uwagê.

adi
Danny
2008-07-02 20:31:44 UTC
Koniec końców miałem eksplozję gazu w dolocie, która rozwaliła mi pewną
plastikową część.
W związku z powyższym zapytuje - co to za tajemne pudełko? Wydaje się że
było puste w środku, donikąd prowadzące niczym ślepa kiszka i żaden nawet
przewód czy gumowy czy elektryczny doń nie dochodził. Moze to jakowyś tłumik
szmerów, albo element poprawiający rezonans dolotu?
IMHO tłumik szmerów ssania - poszukaj w sieci linka do działającego EPERa i
sprawdź
Daniel
Brava 80 SX P.M.S./BBM Klub Edition
President Wilson + Sirtel Gamma