Historia Fiata Multipla
jerzyn
2010-05-17 09:55:18 UTC
Sprawa wygl±da tak, za³o¿y³em sie z kolesiem o to czy istnia³a wersja Fiata
Multipla z otwieranymi z przodu drzwiami , cos w typie "Isetty" lub nawet
naszego "Smyka".Szuka³em w necie i wychodzi na moje, kolega pan juz w
s³usznym wieku dalej twierdzi ze nawet jecha³ w latach piêædziesi±tych takim
Fiatem, kto ma racje ?
Pozdrawiam
jerzyn
po
2010-05-18 14:53:03 UTC
Sprawa wygląda tak, założyłem sie z kolesiem o to czy istniała wersja
Fiata Multipla z otwieranymi z przodu drzwiami , cos w typie "Isetty" lub
nawet naszego "Smyka".Szukałem w necie i wychodzi na moje, kolega pan juz
w słusznym wieku dalej twierdzi ze nawet jechał w latach pięćdziesiątych
takim Fiatem, kto ma racje ?
Pozdrawiam
jerzyn
obaj macie racje :)

http://microcarmuseum.com/tour/fiat-multipla.html
jerzyn
2010-05-21 08:09:29 UTC
Post by jerzyn
[...]
Ale na tej stronie nie moge sie doszukac zdjecia z Fiat Multipla z drzwiami
otwieranymi z przodu, cos jak Isetka lub Smyk Trochê mi sie wydaje
nielogiczne aby siescioosobowy samochód mia³ takie drzwi, no bo do tylnych
siedzien maja byæ tradycyjne drzwi?
Pozdrawiam
jerzyn
Adam
2010-05-21 20:36:58 UTC
Post by jerzyn
Post by po
http://microcarmuseum.com/tour/fiat-multipla.html
Ale na tej stronie nie moge sie doszukac zdjecia z Fiat Multipla z drzwiami
otwieranymi z przodu, cos jak Isetka lub Smyk Trochę mi sie wydaje
nielogiczne aby siescioosobowy samochód miał takie drzwi, no bo do tylnych
siedzien maja być tradycyjne drzwi?
Z tego, co udało mi się sprawdzić, nie było takiej wersji jak Isetta.
Najwyraźniej Multiple (fiaty sześćsetki) miały normalne 4 drzwi.
Fiat Brava 1.9 JTD, 2000 r.
jerzyn
2010-05-22 10:34:35 UTC
Post by po
http://microcarmuseum.com/tour/fiat-multipla.html
Z tego, co uda³o mi siê sprawdziæ, nie by³o takiej wersji jak Isetta.
NajwyraŒniej Multiple (fiaty sze¶æsetki) mia³y normalne 4 drzwi.
Nazwê Isetta (BMW Isetta - ma³y samochód produkowany w latach 1955-1962 przez koncern BMW. Wersja licencyjna w³oskiego samochodu Iso Isetta.) i Smyk ( cudo produkowane w Szczecinie ) przytoczy³em aby uzmys³owiæ jak takie drzwi wygl±da³y :-))
yabba
2010-05-23 14:39:18 UTC
Post by Adam
Post by po
http://microcarmuseum.com/tour/fiat-multipla.html
Z tego, co udało mi się sprawdzić, nie było takiej wersji jak Isetta.
Najwyraźniej Multiple (fiaty sześćsetki) miały normalne 4 drzwi.
Nazwę Isetta (BMW Isetta - mały samochód produkowany w latach 1955-1962
przez koncern BMW. Wersja licencyjna włoskiego samochodu Iso Isetta.) i Smyk
( cudo produkowane w Szczecinie ) przytoczyłem aby uzmysłowić jak takie
drzwi wyglądały :-))

Cześć,

Może nie zrozumieliście się z Panem, z którym się założyłeś, w kwestii
drzwi. Ty myślałeś o drzwiach otwieranych z przodu, a on o drzwiach
otwieranych do przodu (jak pierwsze Syreny).
Widziałem kiedyś w Internecie zdjęcie minivana z lat 50-tych w typie
"skrzydlaka". Silnik był z tyłu, a dostęp do pierwszego rzędu foteli był
poprzez otwieraną przednią ścianę (jak w Isetta). Do tylnych rzędów foteli
były normalne boczne drzwi. niestety nie mogę sobie przypomnieć na jakiej
stronie go widziałem, ale raczej nie był do Fiat.

yabba
jerzyn
2010-05-24 15:24:43 UTC
Mo¿e nie zrozumieli¶cie siê z Panem, z którym siê za³o¿y³e¶, w kwestii
drzwi. Ty my¶la³e¶ o drzwiach otwieranych z przodu, a on o drzwiach
otwieranych do przodu (jak pierwsze Syreny).
Ca³kiem dobrze sie rozumieli¶my ,to nie chodzi³o o "kuro³apy" czyli o takie
drzwi którymi w czasie jazdy po ich otwarciu mo¿na by³o dodatkowo ³apaæ
kury na drodze.To chodzi³o o drzwi otwierane z przodu .Ten go¶ciu juz prawie
zrezygnowa³ i powiedzia³ ze móg³ sie pomyliæ ...
Pozd.
jerzyn.
Adam
2010-05-24 22:50:05 UTC
<http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Iso_Isetta&action=edit&redlink=1>.) i
Smyk ( cudo produkowane w Szczecinie ) przytoczyłem aby uzmysłowić jak
takie drzwi wyglądały :-))
Zgadza się. A'propos cuda polskiego, mogę polecić ciekawą książkę
"Samochody PRL-u", wyczerpująco opisującą prototypy i seryjne
konstrukcje polskiego przemysłu samochodowego w latach komuny :) O
fiatach też tam sporo.
--
Fiat Brava 1.9 JTD, 2000 r.