Płyn chłodniczy do Marei
Mateusz Jaros
2007-03-26 13:03:03 UTC
czy na zalanym p³ynie ch³odniczym przed zim± mo¿na je¿dziæ w lato czy
wymieniæ na jaki¶ letni
czy auto na zimowym bedzie sie bardziej grza³o w lecie?

jaki polecacie p³yn? pozdrawiam mj
STranger
2007-03-26 16:39:24 UTC
czy na zalanym płynie chłodniczym przed zimą można jeżdzić w lato czy
wymienić na jakiś letni
Nie wymieniać. Płyn chłodzacy jest wielozesonowy, wymienia się go
teoretycznie co kilka lat, ale znam ludzi, którzy jeżdzą na tym samym
fabrycznym 6 lat i wszystko jest w porządku z chłodzeniem silnika. :)
czy auto na zimowym bedzie sie bardziej grzało w lecie?
I tak czystego zagęszczonego koncentratu sie nie wlewa do chłodnicy, ani
samej wody destylowanej więc nie ma rozróżnienia na letnie i zimowe płyny!
(to nie płyn do spryskiwaczy!)
Płyny chłodzące oparte są na glikolu i muszą mieć takie parametry, zeby
nie zamarznąć zimą, oraz żeby nie powodowały korozji w chłodnicy i
szybkiego zepsucia pompy chłodzącej.
jaki polecacie płyn? pozdrawiam mj
Zajrzyj do instrukcji obsługi auta - najlepiej lej taki płyn jaki poleca
producent.
Poszukaj w archiwum grupy wątków na ten temat, jesienią był długi wątek o
płynach chłodzacych "Paraflu" do Fiatów. Ja mam w Punto płyn Paraflu
(niebieski) w chłodnicy, w nowych fiatach fabryka leje Paraflu Up
(różowy), - ponoć lepszy ale droższy.

STranger