SC Seicento - problem z elektryką
mites
2008-12-17 11:55:13 UTC
witam i mam pytanie do lepiej obeznanego Koleżenstwa :)

od jakiegoś czasu miałem takie objawy, że nagle zwiększało się jakby
napięcie w instalacji elektrycznej, tzn. oświetlenie zaczynało świecić
mocniejszym światłem a silnik zaczynał pracować na większych obrotach
i tak przez 2-3 minuty, a potem wracało do normy. po zmianie pół roku
temu paska klinowego, objawy ustąpiły ale z tydzień temu znowu się
pojawiły kilka razy a dodatkowo raz po nagrzaniu się silnika, kiedy
automat ssania powinien zmniejszyć obroty silnika, jakby nie wyłączał
się do końca i z interwałem okołosekundowym zwiększał i zmniejszał
obroty. no a dziś rano kiedy uruchomił samochód i zapaliłem światła
drogowe, po ok. minucie nagle pękła jedna żarówka H4, a po chwili
druga. gdy wlączyłem długie, to przez ułamek sekundy się zaświeciły po
czym też padły. w sumie przód jest ślepy, natomiast tylne światła i
deska rozdzielcza świecą normalnie.

ma ktoś jakieś pomysły? czujnik temp.? alternator? coś jeszcze? po
południu zajrzę pod maskę i obadam instalację... sorry, że tak długo i
z góry dzięki za pomoc. mitesek
mites
2008-12-19 07:21:44 UTC
dla przyszłych zainteresowanych: problem rozwiązał się po wymianie
regulatora napięcia (za 28 PLN)
pozdr. mitesek