pytanie o koszty
Adam
2010-02-01 14:38:56 UTC
Może głupie pytanie, ale nabyłem sobie świeżutko fiata brava (jednak!)
w dieslu i nie mam pojęcia, jak wygląda eksploatacja tego samochodu (i
silnika) od strony finansowej (koszty!).

Mam zaprzyjaźnione ASO, ale brak mi porównania, czy ta przyjaźń nie
jest czasami jednostronna - wycenili mi wymianę paska rozrządu i pompy
wodnej łącznie na 900 zł części plus 300 robocizna. Czy to dużo, czy
też jak na ten silnik i części przesada? Mam doświadczenia jedynie z
uno, gdzie to samo kosztowało 10 razy mniej... Chcę, żeby to nie były
jakieś jednorazowe części z demobilu, ale kawałek gumy plus dwa
napinacze i pompa za 900 zł??

I druga sprawa - poprzedni właściciel nie dostarczył do komisu
kluczyka-matki i drugiego, zapasowego. Mam tylko jeden i chciałbym
dorobić resztę - czy ktoś z Was miał już podobny problem lub musiał
ściągać z fabryki zapasowe klucze? ASO twierdzi, że taka przyjemność
może kosztować o do tysiąca złotych, co wydaje mi się kwotą szaloną...

Dzięki za odpowiedzi :)
Fiat Brava 1.9 JTD, 2000 r.
Maciek
2010-02-01 15:00:20 UTC
Post by Adam
[...]
Skoro w dieslu, to przecież kluczyki możesz sobie trzymać np. w schowku.
No chyba, że do diesla też nie masz kluczyków :->

Dorabianie kluczyków to niezły biznes, a ASO w dobie fabrycznych
immobilizerów ma często na to monopol. Może taniej wyjdzie Ci zakup
kompletu zamków z nowymi kluczykami (są jakieś zamienniki??),
własnoręczna wymiana, a w ASO tylko przeprogramowanie immobilizera.
Ewentualnie dezaktywacja tego ostatniego u jakiegoś speca od elektroniki.
Maciek
Danny
2010-02-01 18:29:13 UTC
Post by Adam
[...]
a kartę z kodem masz?
o ile dobrze pamiętam to w BBM był immo I generacji i nie ma możliwości
zamówienia klucza matki. Pozostaje ci sklonować kluczyk który już masz
(koszt 100-150 zł), lub wywalić immo ze sterownika, trzecia droga to
wymiana centralki immo, kluczyków a także trzeba wyczyścić sterownik (po
pierwszym uruchomieniu kod z centralki immo wpisuje się do sterownika
silnika). Zapraszam na autokacik.pl do klubu BBM lub do klubu www.bbtp.pl -
tam znajdziesz wszelkie interesujące Cię informacje
Daniel
Brava 80 SX P.M.S./BBM Klub Edition
"Nie używaj kierunkowskazów - po co wróg ma znać twoje zamiary"
Adam
2010-02-01 22:03:11 UTC
Post by Danny
a kartę z kodem masz?
Nie. Tylko niebieski kluczyk. Facet z komisu ponoć szukać będzie we
Włoszech tego kluczyka i karty, ale mam wrażenie, że nic z tego nie
będzie. Prędzej ja coś uzyskam pisząc list do poprzedniego właściciela :)
Post by Danny
o ile dobrze pamiętam to w BBM był immo I generacji i nie ma możliwości
zamówienia klucza matki.
Cholera.
Ale on chyba tylko potrzebny do wprogramowania nowych kluczy,
względnie awaryjnego uruchomienia samochodu... a to chyba można i
zwykłym kluczem?
Post by Danny
Pozostaje ci sklonować kluczyk który już masz
A gdzie to można zrobić? Bo domyślam się, że nie w ASO i nie u pana
Mietka z dorabiania kluczy... Najchętniej w Łodzi :)
Post by Danny
silnika). Zapraszam na autokacik.pl do klubu BBM lub do klubu www.bbtp.pl -
tam znajdziesz wszelkie interesujące Cię informacje
Dzięki! Świetne forum, właśnie się zarejestrowałem, widzę, że problem
dość popularny...
Fiat Uno 999 ccm, 1993 r., gaźnik + LPG
Danny
2010-02-02 08:07:01 UTC
Post by Adam
Post by Danny
[...]
awaryjnie nie uruchomisz bez karty kodowej - jak imo padnie to pedałem gazu
wklepujesz kod z karty kodowej, brązowy kluczyk jest potrzebny do
wprogramowania nowego niebieskiego - ale nie masz co się przejmować - wiele
osób tak ma i żyje (ja od 3 lat :) )
Post by Adam
Post by Danny
Pozostaje ci sklonować kluczyk który już masz
A gdzie to można zrobić? Bo domyślam się, że nie w ASO i nie u pana
Mietka z dorabiania kluczy... Najchętniej w Łodzi :)
właśnie u pana Mietka :) najczęściej w punktach dorabiania kluczy przy
marketach mają stosowny sprzęt - 1,5 minuty roboty :)
ici
2010-03-09 18:50:31 UTC
Gdzie w Łodzi dorabiają kluczyki, tego nie wiem, ale w Warszawie na ul.
Pańskiej (?) bliżej strony Towarowej jest facet co dorabia chyba każdy
kluczyk razem z pastylką o ile ma jakiś oryginał. Nie jest tani, ale
zawszeć taniej niż w ASO. Zczytuje kod ze starego klucza i programuje
tym samym kodem nową pastylkę, doszlifowanie oczywiście nie jest
problemem. Sam dorabiałem zapas do Fiata i Hondy.

Co do przyjaciół w stacji naprawy, to każdy docenia "żywiciela". Mając
taki bolid warto nauczyć się samemu go serwisować. Chyba że masz kasę,
ale wtedy wybrał byś chyba coś lepszego, nie?
Do Fiatów na szczęście jest sporo lektury w księgarniach, a i w necie
można (angielską) serwisówkę trafić.

\\M.
2010-02-01 21:17:36 UTC
Ostatnio wymiena³em rozrzad w 1.9 JTD 8V i z robot± wysz³o 900
Rozrzad p³yn ch³odzacy i tylko pompa SKF bo oryginalna jest plastikowa a tu
¿eliwo

A dorobienie kluczyka zalezne od rodzaju immo
jesli na kluczu masz wyryte >>2 to ok 300 pln
a ja nie ma cyferki tylko >> to trzeba klonowac klucze
pozdro
Mo¿e g³upie pytanie, ale naby³em sobie ¶wie¿utko fiata brava (jednak!) w
dieslu i nie mam pojêcia, jak wygl±da eksploatacja tego samochodu (i
silnika) od strony finansowej (koszty!).
Mam zaprzyjaŒnione ASO, ale brak mi porównania, czy ta przyjaŒñ nie jest
czasami jednostronna - wycenili mi wymianê paska rozrz±du i pompy wodnej
³±cznie na 900 z³ czê¶ci plus 300 robocizna. Czy to du¿o, czy te¿ jak na
ten silnik i czê¶ci przesada? Mam do¶wiadczenia jedynie z uno, gdzie to
samo kosztowa³o 10 razy mniej... Chcê, ¿eby to nie by³y jakie¶ jednorazowe
czê¶ci z demobilu, ale kawa³ek gumy plus dwa napinacze i pompa za 900 z³??
I druga sprawa - poprzedni w³a¶ciciel nie dostarczy³ do komisu
kluczyka-matki i drugiego, zapasowego. Mam tylko jeden i chcia³bym dorobiæ
resztê - czy kto¶ z Was mia³ ju¿ podobny problem lub musia³ ¶ci±gaæ z
fabryki zapasowe klucze? ASO twierdzi, ¿e taka przyjemno¶æ mo¿e kosztowaæ
o do tysi±ca z³otych, co wydaje mi siê kwot± szalon±...
Dziêki za odpowiedzi :)
Fiat Brava 1.9 JTD, 2000 r.
Adam
2010-02-01 22:04:16 UTC
Ostatnio wymienałem rozrzad w 1.9 JTD 8V i z robotą wyszło 900
Rozrzad płyn chłodzacy i tylko pompa SKF bo oryginalna jest plastikowa a tu
żeliwo
Zapamiętam, dziękuję.
Słowem, z tego wniosek, że jak za same części chcą 900 zł w ASO, to
ktoś tu przegina z cenami...
A dorobienie kluczyka zalezne od rodzaju immo
jesli na kluczu masz wyryte >>2 to ok 300 pln
a ja nie ma cyferki tylko >> to trzeba klonowac klucze
Nie ma cyferki, jest tylko samo oznaczenie immobilisera.
Fiat Uno 999 ccm, 1993 r., gaźnik + LPG
jo44
2010-02-02 08:34:20 UTC
[...]
Ceny części w ASO są przynajmniej dwukrotnie zawyżone.
Ja kupuję części na Allegro, u sprawdzonego dostawcy.
Zawsze jest to ponad 50% taniej - a o dziwo części
są tak samo oryginalne jak w ASO.
krzysiek82
2010-02-02 13:30:05 UTC
Może głupie pytanie, ale nabyłem sobie świeżutko fiata brava (jednak!) w
dieslu i nie mam pojęcia, jak wygląda eksploatacja tego samochodu (i
silnika) od strony finansowej (koszty!).
to najpierw kupujesz a potem się zastanawiasz? dziwne podejście poza tym
umazany ropą to musiał jakiś tani raczej być.
Mam zaprzyjaźnione ASO, ale brak mi porównania, czy ta przyjaźń nie jest
czasami jednostronna - wycenili mi wymianę paska rozrządu i pompy wodnej
łącznie na 900 zł części plus 300 robocizna.
drogo, przyjedz do mnie zmieścisz się w 450zł ze wszystkim. Na dobrych
zamiennikach, chyba, że wymieniają także koła na railu, wałku i wale to
wtedy cena jak najbardziej ok, ale nie wydaje mi się żeby to proponowali.
[...]
dobrze twierdzi, wywal z ECU immo i po sprawie a kluczyk sobie dorobisz,
immo dla złodzieja to pikuś a dla Ciebie w razie czego źródło problemów.

p.s
oglądałeś to auto ze spodu :)?
krzysiek82
Adam
2010-02-02 19:46:29 UTC
Post by krzysiek82
to najpierw kupujesz a potem się zastanawiasz?
Trudno dowiedzieć się o ceny wszystkiego, łącznie z robocizną.
Spędziłbym dwa dni na jeżdżeniu po warsztatach ;)
Post by krzysiek82
poza tym umazany ropą to musiał jakiś tani raczej być.
Tak, wiem, każdy czuje, że musi zwrócić na ten błąd uwagę :>
Post by krzysiek82
drogo, przyjedz do mnie zmieścisz się w 450zł ze wszystkim. Na dobrych
zamiennikach, chyba, że wymieniają także koła na railu, wałku i wale to
wtedy cena jak najbardziej ok, ale nie wydaje mi się żeby to proponowali.
Zamienników nie chcę, przynajmniej nie w kwestii tej jednej akurat
części. W cenie jest wymiana napinaczy i pompy wody.
"Do mnie" czyli gdzie?
Post by krzysiek82
dobrze twierdzi, wywal z ECU immo i po sprawie a kluczyk sobie dorobisz,
immo dla złodzieja to pikuś a dla Ciebie w razie czego źródło problemów.
Jak kluczyk się nie znajdzie, pewnie nie będę miał wyboru.
Post by krzysiek82
p.s
oglądałeś to auto ze spodu :)?
Jeszcze nie. Wiosną-latem chcę zaaplikować na wszelki wypadek nową
warstwę zabezpieczenia.
Fiat Brava 1.9
\\M.
2010-02-02 20:51:22 UTC
Juz takich magików widzia³em co robili rozrzady za 400 z³ a gwarancja
konczy³a sie na bramie serwisu
to ma s³uzyæ bezawaryjnie przez 5 lat lub 80kkm
Rolka z ciasta a napinacz z plastiku podobnie jak pompa
Zastanów sie 5 razy.
Moze Ci kto¶ sprzeda czesci za grosze ale ty sie gimnastykuj bo za naprawe
g³owicy Ci nie zwróci
bo potrafi tylko psztykac w klawiaturke i g³upoty pisac.
Strza³ z paska to remoncik g³owicy za ok 2500 PLN + sporo roboty + zepsute
wakacje/urlop

Zawsze montuje orygina³ lub zamiennik który montowany jest na pierwszy
montaz

Po co kasowac immo
Dorób sobie klucz a stary przyczep do anteny immo i wsadz pod deske
- wtedy odpalisz kazdym kluczem który sie przekreci w stacyjce
kto ci to ukradnie
\

Stilo 1.9 JTD 16V 180KM
to najpierw kupujesz a potem siê zastanawiasz?
Trudno dowiedzieæ siê o ceny wszystkiego, ³±cznie z robocizn±. Spêdzi³bym
dwa dni na je¿d¿eniu po warsztatach ;)
poza tym umazany rop± to musia³ jaki¶ tani raczej byæ.
Tak, wiem, ka¿dy czuje, ¿e musi zwróciæ na ten b³±d uwagê :>
drogo, przyjedz do mnie zmie¶cisz siê w 450z³ ze wszystkim. Na dobrych
zamiennikach, chyba, ¿e wymieniaj± tak¿e ko³a na railu, wa³ku i wale to
wtedy cena jak najbardziej ok, ale nie wydaje mi siê ¿eby to proponowali.
Zamienników nie chcê, przynajmniej nie w kwestii tej jednej akurat czê¶ci.
W cenie jest wymiana napinaczy i pompy wody.
"Do mnie" czyli gdzie?
dobrze twierdzi, wywal z ECU immo i po sprawie a kluczyk sobie dorobisz,
immo dla z³odzieja to piku¶ a dla Ciebie w razie czego Œród³o problemów.
Jak kluczyk siê nie znajdzie, pewnie nie bêdê mia³ wyboru.
p.s
ogl±da³e¶ to auto ze spodu :)?
Jeszcze nie. Wiosn±-latem chcê zaaplikowaæ na wszelki wypadek now± warstwê
zabezpieczenia.
Fiat Brava 1.9
krzysiek82
2010-02-03 09:41:50 UTC
Post by Adam
"Do mnie" czyli gdzie?
Okolice Lodzi
Post by Adam
Jeszcze nie. Wiosną-latem chcę zaaplikować na wszelki wypadek nową
warstwę zabezpieczenia.
to błąd bo powinieneś zacząć od tego, znajomy po kupnie bravo musiał
zainwestować w piaskowanie spodu tyle było rdzy bo oryginalną warstwą
bituniczną. Kosztowało to go ponad 1500zł
krzysiek82
Kris
2010-02-13 15:58:07 UTC
[...]
Witam

Mia³em podobny problem z tym ¿e w CC900 i pad³ immo, Samochód sta³ przez
ca³± zesz³± zimê na podwórku, Na pomoc w tym problemie pomog³o mi alledorgo
bo znalaz³em na nim osobê która po wys³aniu mu komputera wykasowa³a immo z
pamiêci i po pod³±czeniu komputera po powrocie z wysy³ki auto odpala bez
¿adnych problemów

Je¶li Ciê interesuje wykasowanie immo z kompa to daj znaæ to poszukam
kontaktu to tego go¶cia (jest on z Warszawy ale zrobi³ to bardzo szybko w
ci±gu tygodnia wysy³ka i powrót) i podam Ci tylko napisz do mnie na maila

A co do czê¶ci do Fiatów to polecam chyba Ci znany sklep na ulicy
Przêdzalnianej pomiêdzy Milionow± a Przybyszewskiego o nazwie Auto-Sam warto
siê u nich pytaæ o czê¶ci bo maj± orygina³y oraz zamienniki wg mnie
najtaniej w £odzi

Pozdrawiam Krzysiek
Adam
2010-02-13 21:07:38 UTC
Jeśli Cię interesuje wykasowanie immo z kompa to daj znać to poszukam
kontaktu to tego gościa (jest on z Warszawy ale zrobił to bardzo szybko w
ciągu tygodnia wysyłka i powrót) i podam Ci tylko napisz do mnie na maila
Dzięki, na razie spróbuję metody proponowanej na forum bravek, czyli
skopiowania kluczyka :) Powinno zadziałać i mam nadzieję, że nigdy nie
będę musiał się pozbywać immo.
A co do części do Fiatów to polecam chyba Ci znany sklep na ulicy
Przędzalnianej pomiędzy Milionową a Przybyszewskiego o nazwie Auto-Sam warto
się u nich pytać o części bo mają oryginały oraz zamienniki wg mnie
najtaniej w Łodzi
Znam jeszcze sklep też na Przędzalnianej, ale przy Tuwima.

Pozdrawiam,
Adam