Cieknie sej 1.1
lato
2010-07-22 05:39:35 UTC
Mam pytanie, cieknie olej spod seja 1.1, jakie są możliwości ? ja obstawiam
połączenie uszczelniacz skrzyni silnik, ile takie coś może kosztować z
wymianą i w jakim stopniu trzeba rozebrać żeby się do tego dostać ?

pozdrawiam
Misiek
2010-07-22 06:04:46 UTC
Post by lato
[...]
Bylem uzyszkodnikiem Cinq 700 przez 7 lat, wczesniej przez 10 lat Ojciec
uzytkowal owego cienkusia. Po 5 latach uzytkowania zaczal pojawiac sie olej
na "misce olejowej" i w jej okolicach. Mechanicy (WSZYSCY!!!) stwierdzali ze
to taka ich uroda. Dodam ze tego oleju byly na prawde minimalne ilosci
(dolewanie 100 gram oleju raz na 2-3 miesiecy). Przed kazdym przegladem
rejestracyjnym mechanik po prostu wycieral dokladnie miejsca "zaolejone" i
bylo po sprawie. Twierdzili ze moga powymieniac uszczelki, uszczelniacze,
ale ze po pol roku bedzie to samo. Przed jednym z przegladow nie zrobilem
tego i machura stwierdzil na przegladzie - "nieznaczny wyciek z
uszczelniaczy, ale te typy tak czesto maja, mogl pan wytrzec przynajmniej"
i... puscil samochod :-)
Zalezy jak wielki to wyciek. U mnie to bylo ak, ze jak samochod stal tydzien
w jednym miejscu to 2.. 3 krople sie pod samochodem (slady na ziemii)
pojawialy.
lato
2010-07-22 06:35:12 UTC
Post by Misiek
Bylem uzyszkodnikiem Cinq 700 przez 7 lat, wczesniej przez 10 lat Ojciec
no właśnie też miałem cienka 700 i też był wilgotny i też nic z tego nie
robiłem,
tak wyglądał wyciek w cinq 700

ale tu w sejku wydaje mi się że cieknie bardziej chociaż odkąd go kupiłem
( rok temu) widziałem to wilgotne miejsce i przez rok tak było ale teraz
podobno mało oleju w skrzyni a nie bardzo widzi mi się dolewanie oleju co
pół roku do skrzyni :(

tak wygląda wyciek w seju 1.1:

czyli co, wycierać dolewać oleju do skrzyni i nie przejmować się ?
Misiek
2010-07-23 06:06:37 UTC
http://img705.imageshack.us/img705/9229/dscf0009kj.jpg
[...]
http://img6.imageshack.us/img6/8766/ss850082.jpg
czyli co, wycierać dolewać oleju do skrzyni i nie przejmować się ?
1. dolac oleju (a moze juz pora na wymiane oleju? Wtedy mozna sie pokusic
juz o uszczelnienie)
2. sprawdzac co jakis czas, jesli ubytki "wieksze" to wtedy trza sie juz za
to zabrac...
BogdanP
2010-07-26 11:40:29 UTC
W/g mnie jest to typowy drobny wyciek na uszczelniaczu wa³u korbowego.
Robota jest du¿a i nie warta zachodu w tym przypadku. ONE TAK MAJ¡. Pod
domem trudno to zrobiæ bo trzeba wydzieraæ silnik, od³±czyæ ko³o zamachowe,
miskê olejow±... Ja bym siê nie przejmowa³. Sprzêg³u to nie zagra¿a, bo si³a
od¶rodkowa wywala olej po kole zamachowym na obudowê sprzêg³a, a samo
sprzêg³o jest suche.
A skrzyni nie ruszaj bo nie cieknie.
Mam pytanie, cieknie olej spod seja 1.1, jakie s± mo¿liwo¶ci ? ja
obstawiam po³±czenie uszczelniacz skrzyni silnik, ile takie co¶ mo¿e
kosztowaæ z wymian± i w jakim stopniu trzeba rozebraæ ¿eby siê do tego
dostaæ ?