Siena uk³ad kierowniczy
Magdalena
2008-01-04 16:28:32 UTC
Mam problem z układem kierowniczym w sienie. Sytuacja jest trochę
dziwna. Otóż mam prawidłowo ustawioną zbieżność kół. Jednak kiedy
zaczynam skręcać, zewnętrzne koło zaczyna robić się mocno zbieżne. Przy
maksymalnie skręconych kołach zewnętrzne koło dosłownie ślizga się
bokiem, aż zostają czarne smugi na asfalcie. Jednak przy jeździe na
wprost i przy nieznacznych skrętach wszystko jest dobrze. Co może być
powodem takiego zachowania się kół?
2008-01-04 18:13:13 UTC
moze to nie wina zawieszenia tylko zatarty/uszkodzony mechanizm róznicowy

postaw n równej p³aszczyznie na luzie ko³a prosto
podnies jedno ko³o tak aby oderwa³o sie od ziemi
sprawdz czy nie jest na biegu i zakrec ko³em powinno sie lekko krecic
jezeli bedzie b duzy opór to skrzynia do wyjecia

jesli sie lekko kreci to geometria do sprawdzenia - patrz na pochynenie
ko³a i wyprzedzenie sworznia zwrotnicy i czy drazki s± tak samo g³êboko
wkrecone!!!
Mam problem z uk³adem kierowniczym w sienie. Sytuacja jest trochê
dziwna. Otó¿ mam prawid³owo ustawion± zbie¿no¶æ kó³. Jednak kiedy
zaczynam skrêcaæ, zewnêtrzne ko³o zaczyna robiæ siê mocno zbie¿ne. Przy
maksymalnie skrêconych ko³ach zewnêtrzne ko³o dos³ownie ¶lizga siê
bokiem, a¿ zostaj± czarne smugi na asfalcie. Jednak przy jeŒdzie na
wprost i przy nieznacznych skrêtach wszystko jest dobrze. Co mo¿e byæ
powodem takiego zachowania siê kó³?