jakie opony... ? (po raz kolejny)
Krzysiek_K.
2008-08-17 22:36:05 UTC
Witajcie,
temat opon pojawia siê co jaki¶ czas,
ale co chwilê kto¶ zmienia gumy,
wiêc my¶lê, ¿e rozpoczynaj±c nowy temat mam szanse dowiedzieæ siê znacznie
wiêcej ni¿ czytaj±c archiwum...

czym kierujecie siê przy wyborze opon ?
czytam fora/opinie na stronach sklepów z oponami,
i tak naprawdê za cholere nie wiem co wybraæ...
opona w testach na czo³owych miejscach, a na forach 50% opini pozytywnych, i
50% ¿e taka opona nadaje siê tylko do taczki...
z drugiej strony czytamy opinie u¿ytkowników, a tak naprawdê nie wiemy jakie
kto ma umiejêtno¶ci i pojêcie o prowadzeniu samochodu,
i kto¶ mo¿e wypisywaæ ¿e opona jest do niczego bo zaliczy³ drzewo na
¶liskim, a tak naprawdê nawet najdro¿sza opona nie zast±pi
umiejêtno¶ci i rozumu...

ja w tym momencie mam dylemat jakie gumy letnie wybrac do Seicento 1.1
(165/65/R13)
je¿d¿ê du¿o i w ka¿dych warunkach, wiêc nie zamierzam oszczêdzaæ na oponach,
do tej pory jeŒdzi³em na Dêbicach Passio, czyta³em bardzo wiele negatywnych
opini,
ale mi uda³o sie na nich bezpiecznie przejechaæ 40tys,
dêbica to by³ jednak wybór trochê przymusowy, teraz mogê natomiast wybraæ to
co bêdzie mi odpowiada³o,
we wszelkich testach (2 - 3 miesi±ce temu by³ test w motorze lub auto
¶wiecie, wcze¶niej przegl±da³em testy ADAC)
firma Bridgestone jest na czo³owych pozycjach,
biorê wiêc pod uwagê Bridgestone B250, cena 175z³,
ewentualnie do³o¿enie do Pirelli P3000, cena 187z³,
ale opon w zakresie cenowym 120 - 200z³ jest taka ilo¶æ, ¿e nie mam pojêcia
czym siê kierowaæ przy ostatecznym wyborze...
mo¿e Grupowicze co¶ podpowiedz± ?
z jednej strony chcia³ bym mieæ dobre i bezpieczne opony, z drugiej strony
je¶li taki sam efekt uzyskam przy oponach za 150 i 200z³,
to chyba nie ma sensu przep³acaæ...

proszê o opinie,

pozdrawiam
Krzysiek
Jacek
2008-08-18 04:44:49 UTC
Od Dębicy Passio lepsze będzie cokolwiek, nawet opona do taczki. To, że
przejechałeś na nich 40 tys. świadczy o sporym szczęściu (ewentualnie, że
jeździsz wyłącznie po suchym). Doprawdy nie wiem, czy producent nie czyta
opinii użytkowników i kontynuuje produkcję tego dziadostwa (teraz ma byc
Passio 2). A może są w zmowie z ZUS - wiadomo, że taniej wypłacić raz
zasiłek pogrzebowy niż płacić przez lata emeryturę.
Jacek
macko.b
2008-08-18 05:12:16 UTC
Witam.
Polecam lekture na autokacik.pl w dziale Punto lub seicento sa odpowiednie
watki opisujace opony letnie i zimowe polecane i nie polecane.
Do mojego Punto kupilem kilka miesiecy temu opony Michelin Energy E3B
165/65R13 77T za oko³o 165z³ za sztue w jednym z internetowych sklepow.
Po przejechaniu okolo 3 tysiecy km jestem zadowolony i polecam.
Na grupie sa tez poleceny Fuldy EcoControl ale kilku "oponiarzy" stanowczo
mi je odradzilo.
Pozdrawiam.
2008-08-18 07:01:59 UTC
Kleber Dynaxter HP2

POLECAM!!!

pozytaj opinie ludzi na necie
Marcin
2008-08-18 08:31:15 UTC
czym kierujecie si? przy wyborze opon ?
Ja najpierw patrze na ceny, wybieram cos z srodka tabeli, oczywiscie nie
podniecajac sie nazwami typu Michellin, Pirelli itp.
Majac pare modeli patrze na opinie i wybieram ta jedyna.

Wybralem UNIROYAL RALLYE 680

Jak dla mnie sa rewelacyjne.